Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2011 - 19:09 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 - erfaringer + tips/tricks postes her.

Dette er ikke et spørgsmål :)

Har lige hentet Windows 8: http://dev.windows.com

Det er jo en lidt anderledes oplevelse, og det kunne jo være der var interesse for at uddele erfaringer eller tips og tricks...?

Personligt er jeg ret så irriteret over at man ikke kan lukke programmer ned :(

Hvad siger du???
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
14. september 2011 - 19:13 #1
Spændende. Er i Los Angeles lige nu mens Microsoft annoncer lidt mere om det.

Jeg tror grunden til at man ikke kan lukke programmer er at de bliver suspended. Prøv engang at tage taskmanageren og se de programmer der ikke bruges. Ved dog ikke om det sløver maskinen på sigt, det virker dog ret snappy selv på en i5 Low Voltage cpu.

I Metro savner jeg dog mest at få en oversigt over kørende programmer - lidt som man med Android 3.X på deres tablets. Trykker man på knappen i bunden af en tablet med Win8 hopper den bare mellem to programmer.

Ellers ret spændende.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2011 - 20:10 #2
vent til det kommer bare i beta... pt er det jo bare idéer og evt uafsluttede sagsanlæg mht rettigheder, som venter på afklaring.

Jeg venter stadig på det super filsystem, som skulle have været der med vista, og som vi ikke har set skyggen af endnu. De glemte rettigheder - måske har de mere styr på det nu - men jeg gider ikke bruge tid på deres pre-beta/beta.
Avatar billede majbom Novice
14. september 2011 - 20:17 #3
er ved at hente den, bare lige for at smide den på en virtual box, for at se hvad det er for noget - regner ikke med at bruge ret meget tid på den før beta / rc
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
14. september 2011 - 20:19 #4
De siger herovre at 500.000 har hentet udgaven nu, så I er ikke helt alene :-)
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2011 - 21:01 #5
er windows 8 kommet ???? og hvad med (Windows 8 Portable Workspace ) ??? er den med ?
Avatar billede majbom Novice
14. september 2011 - 21:13 #6
-> #5 - tjek linket (eller en af alle it-nyhedssider i dag) de har udgivet en preview udgave - primært lavet til udviklere
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. september 2011 - 06:09 #7
Det kommer sikkert til at koste minimum 1000 kr,- for en ultimate edition, og nu har jeg næsten lige købt en Windows 7 ultimate edition, så det er bare endnu flere penge til ms direkte ud af min lomme.
Avatar billede majbom Novice
15. september 2011 - 08:01 #8
-> #7 - du kunne vel købe en upgrade?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. september 2011 - 09:09 #9
#8 Og hvis jeg skal reinstallere så har jeg ingen CD, eller hvordan?
Avatar billede majbom Novice
15. september 2011 - 09:24 #10
så skal du installere win7 og opgradere med den upgrade du har købt

(går jeg ud fra har aldrig prøvet det...)
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2011 - 18:09 #11
hej jeg er ved at hentet  windows 8 iso dvd via http://msdn.microsoft.com/da-dk/windows/apps/br229516/

Windows Developer Preview English, 32-bit (x86)DOWNLOAD (2.8 GB)

Sha 1 hash - 4E0698BBABE01ED27582C9FC16AD21C4422913CC

Includes a disk image file (.iso) to install the Windows Developer Preview and Metro style apps on a 32-bit PC.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2011 - 15:52 #12
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2011 - 15:59 #13
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2011 - 18:31 #14
hvad skal vi se ??? via http://www.eksperten.dk/ (...)
????
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2011 - 18:58 #15
Kig nu link!
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2011 - 19:59 #16
ja men så opdater jeg den bar !!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2011 - 20:20 #17
Skrevet lør. d. 17. september 2011 kl. 15:58:42| #18
john_stigers
john_stigers (189.273 point)
Windows 7/8 32 bit
#17
Man skal ikke bruge produktnøgle til Developer Previews :)

Det er et direkte link til en kommentar!
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. september 2011 - 21:50 #18
Hvis i ikke kan slukke PC prøv Alt+F4
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2011 - 23:31 #19
Windows 8 Can Run From A USB Drive Using Portable Workspace Feature

A new feature has been found within the leaked Windows 8 software uncovered earlier this week, that will allow the new Windows 8 operating system to run from an external USB flash drive. The ‘Portable Workspace' feature discovered within the new Windows 8 software allows a user to create copies of Windows 8 and run them from a 16GB or larger USB drive.

The exact specifications of the new feature and how copies are created are still a little thin on the ground at the moment, but certain specification drives might be required to carry the Windows 8 copies, and the Portable Workspace feature might only be available to Enterprise customers when Windows 8 officially starts to ship.

It would great for users and a great selling point for Microsoft to enable the portable Windows 8 feature on all version of their new Windows 8 operating system.

One thing the new discoveries do suggest its that Microsoft is working hard to add a number of exciting new features to its next-generation Windows 8 release. The feature was discovered in the Enterprise Windows 8 build 7850.0.winmain_win8m1.100922-1508 which was discovered by the My Digital Life.

.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. oktober 2011 - 21:43 #20
Nå....
Windows 8 er stadig installeret, men gider ikke lege med det.
Lukker.
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2012 - 23:21 #21
Windows 8 er (næsten) klar

Den sidste preview-version af Microsofts næste operativsystem kan nu hentes på nettet.

www.pcworld.dk/modules/davinci/getfile.php?id=95655&width=250

(billed)

Nu har Microsoft frigivet den såkaldte Release Preview af Windows 8, som indeholder en del ændringer i forhold til den sidste Consumer Preview fra februar.

Det er samtidig den sidste forhåndsversion af Microsofts næste Windows-generation, der ventes på markedet til efteråret.

Nu kan du downloade Release Preview-versionen af Windows 8.

Mod et mindre beløb kan alle de kunder, der køber en computer med Windows 7 i de kommende måneder, få en opgradering til Windows 8. Den europæiske pris kendes endnu ikke, men i USA kommer det til at koste 14 dollar.

Der er flere hundrede nye funktioner i Release Preview, en ny Internet Explorer 10 og nye apps, der kobler Windows 8 sammen med Hotmail, Skydrive, Messenger og andre Microsoft-tjenester.

Internet Explorer 10 har nu fået en optimeret version af Adobes Flash Player, der også skulle være egnet til mobile enheder, der er bedre understøttelse for systemer med flere skærme og en række nye sikkerhedsfunktioner.

Microsoft kalder ikke den nye testversion for Release Candidate, og det er nok ikke helt tilfældigt. En Release Candidate er normalt identisk med det færdige produkt, men Preview-betegnelsen signalerer, at der stadig kan komme ændringer.

Når Release Preview er installeret, sender det løbende data tilbage til Microsoft om nedbrud, fejl og driver-installationer, og Microsoft fortæller, at man også vil sende løbende opdateringer til preview-versionen for at teste update-funktionen.

Startknappen er forsvundet
Consumer Preview kom i februar og var den første betaversion af Windows 8 til almindelige brugere.

Sidste efterår kom en ufærdig Developer Preview til udviklere, men Microsoft fortæller, at der er sket mere end 100.000 ændringer i operativsystemet siden denne version.

Windows 8 har fået en mobil-inspireret Metro-brugerflade og er optimeret til touch-teknologi. En stor del af brugerfladen er hentet direkte fra Windows Phone 7.

Startknappen er forsvundet, og der er en ny Windows Store, hvor man både finder gratis programmer og betalings-software.

I testversionen er der også adgang til Windows Store, hvor man allerede kan hente en række programmer. Alle applikationerne er gratis i betaperioden.

Windows 8 Release Preview kan downloades på http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-8/release-preview

Hele pakken fylder mellem 2,5 og 3,3 GB.