Avatar billede Uren Nybegynder
13. september 2011 - 19:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Start mit mediecenter

Hej alle,

Jeg skal have et mediecenter.

Målet er både at kunne køre Netflix samt mine købte film, der ligger på en NAS af mærket Synology.

Overvejer kraftigt at købe Mac Mini til 4599,- og opgradere til 8 GB RAM og installere enten Plex eller Boxee. Vil tilslutte den mit HDTV.

Til VPN har jeg kigget meget på StrongVPN samt OverPlay. Er mest til StrongVPN, grundet support samt man kan få en ekstre router til at køre VPN så min PS3 også kan være med.

Vil gerne forbinde Mac Mini og interne vha. disse så kaldte Powerline/HomePlug så jeg undgår for lav hastighed.

Jeg har på nuværende tidspunkt en Time Capsule, men har fået fortalt at jeg skal købe mig en premade router, hvor der er præinstalleret DD-WRT firmware, som vil køre VPN sideløbende med min Time Capsule til normalt internet.

Spørgsmål: Er Mac Mini et godt valg som mediecenter? Hvilket software fungere bedst til dette formål? Hvilken VPN udbyder samt router skal jeg vælge? Hvilken HomePlug er god til prisen?

Håber der er nogen som kan og vil hjæpe. Har lavet research, men kan ikke rigtig komme videre.
Avatar billede ccodense Nybegynder
13. september 2011 - 20:35 #1
mac mini vil i de fleste tilfælde være ok. men er det ikke en lidt dyr løsning ?

syntes du skal prøve at kigge på xbmc syntes det er det bedste mediecenter software den har desværre ikke netflix endnu
Avatar billede Uren Nybegynder
20. september 2011 - 13:22 #2
Valget er faldet på Mac Mini da jeg også har brug for en computer, men tak for input ccodense ellers :)
Avatar billede Uren Nybegynder
08. januar 2012 - 20:06 #3
Valget er faldet på Mac Mini da jeg også har brug for en computer, men tak for input ccodense ellers :)