Avatar billede oldemor Mester
13. september 2011 - 12:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Genoprettelse af system

Hej
Min Acer Travelmate 2480 er gået i uorden. Jeg mangler en cd til den for at kunne oprette hele systemet igen. I desperation lagde jeg min windows xp ind på den, som er beregnet til min stationære pc, og det resulterede i at genoprettelses konsollen ikke ligger på Aceren mere og der var ingen cd med da jeg fik den (computeren var brugt da jeg fik den). Er der ikke et sted hvor på nettet hvor man kan downloade sådan en cd så jeg igen kan få gang i maskinen?
Avatar billede helt83 Nybegynder
13. september 2011 - 13:00 #1
Hej oldemor

du skal nok have fat i ACER for at bestille acer travelmate 2480 recovery kit, prøv at ring eller skriv til dem for at høre om du kan bestille et sådan og hvad det koster

mvh
helt83
Avatar billede oldemor Mester
13. september 2011 - 14:16 #2
Jeg har forsøgt at få fat i Acer men uden resultat. Er der ikke andre muligheder for at få gang i maskinen igen? Jeg havde regnet med at jeg kunne downloade en cd fra deres side so kunne få gang i den igen ved at opgive serie- og modelnummer og hvad der ellers skal bruges
Avatar billede helt83 Nybegynder
13. september 2011 - 15:34 #3
Hvilket styresystem var der på?

mvh
helt83
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2011 - 16:28 #4
Hvis du kender en der har en cd med det styresystem du kørte med før, så burde du kunne bruge den til at installere med og bruge din egen nøgle. Kravet er at version er den samme. Havde du Vista Home Premium med sp1 på, så skal cd så vidt jeg husker også være samme version.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2011 - 16:29 #5
Du vil dog så ikke få de programmer med som ellers har fulgt med.
Avatar billede helt83 Nybegynder
13. september 2011 - 16:35 #6
Bare husk på det er en OEM licens du har og det kræver et OEM medie.

prøv engang at vend din pc om på bagsiden sidder der højest sansynligt en windows licens kode hvor der står hvilken version af windows der var installeret på maskinen fra ny.

mvh helt83
Avatar billede oldemor Mester
13. september 2011 - 17:09 #7
neden under maskinen står der Windows xp media center edition 2005 acer incorporated.og nedenunder igen står der en produkt key. Den windows cd fra min stationær pc hedder windows xp home edition version 2002,og det er den jeg har lagt ind på aceren men den skal jo aktiveres og jeg kan ikke komme på nettet med aceren. selvom jeg sætter netstikket i reagerer den slet ikke, den kommer bare og siger siden kan ikke vises
Avatar billede helt83 Nybegynder
03. oktober 2011 - 07:44 #8
Hej oldemor

xp media center edition 2005 er ikke den samme som xp home.

men du mangler driver til dit netkort for at du kan komme på nettet, find en pc der kan komme på nettet, gå på acer´s hjemme side og find netkort driveren til din pc.

Denne skal du have installeret på din pc for at den kan komme på nettet.

mvh
helt83
Avatar billede oldemor Mester
10. februar 2012 - 17:12 #9
Hvordan får jeg lige givet point til helt83
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2012 - 22:19 #10
Helt83 smid et svar så oldemor kan lukke tråden.
Avatar billede helt83 Nybegynder
10. februar 2012 - 22:34 #11
her kommer så et svar ;O)