Avatar billede Slettet bruger
13. september 2011 - 11:56 Der er 3 kommentarer

Hvilke opsætning? WD My Book Live 1TB + Router

Hejsa.
Har bestemt mig for at bruge NAS nu (er ny indenfor området) og har derfor købt en WD My Book Live (http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/harddisk/WDMYBNAS1TB/wd-my-book-live-netvarksharddisk-1tb).

Mit problem/spørgsmål er;

Hvordan sætter jeg det op, bedst muligt?
Og er det overhovedet det rigtige køb jeg har gjort mig?

Formål med NAS;

Have al musik/billeder/video samlet på ét sted, for derefter at kunne streame det fra alle computerne i hjemmet + Samsung fladskærms tv.
Derudover bruger jeg min bærbar til at hente torrents med, så min bærbar henter filerne ned på NAS'en.

Lige pt. har jeg en Thomson Modem/Router fra Telia.
Telefonstikket kommer ind i den, og der er så 4 LAN porte bagi, + det trådløse netværk. NAS'en er forbundet med LAN kabel fra den kombinerede modem/router, og alt andet er forbundet routeren trådløst.

Nu er det sådan, at henter jeg fx. torrents, og angiver at filerne skal ned på NAS'en, så går det skide langsomt. Og når nogle .zip/rar filer til sidst ligger på NAS'en, tager det 1-1,5 time at unzippe filerne.

Er routeren for svag? Er WD My Book Live, for dårlig? Eller opsætning?

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2011 - 12:02 #1
Ved streaming af HD materiale, hakker det også meget. Det går an med billeder, musik og almindelige AVI filer...
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2011 - 12:26 #2
Overvejer at købe en ny router, som burde hjælpe på noget af det.

Er denne router okay?
Buffalo WZR-HP-G300NH
http://www.buffalo-technology.com/products/wireless/wireless-n-nfiniti/wzr-hp-g300nh-airstation-nfiniti-wireless-n-high-power-router/
Avatar billede RuneBM Nybegynder
08. februar 2012 - 22:28 #3
Jeg har nøjagtig samme opsætning og samme problem med at streame HD film på mit fjernsyn.

Har selv søgt nettet tyndt for at finde en løsning på dette problem :( dog uden held.

Håber nogen har en forklaring.....