Avatar billede Slettet bruger
13. september 2011 - 10:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flytte MS C5 og Office til Cloud løsning?

Hej.

Vi skal flytte vores nuværende løsning med C5 og MS Office til Cloud med pt. 15 brugere.

Er der nogen der kan hjælpe, da vi er trætte af at virksomheder der tilbyder denne service, kræver ufattelige summer og generelt har været en kæmpe skuffelse?

Evt en god guide ell. lign, så vi kan gøre det selv?

Håber der er nogen der kan komme med gode inputs til hvordan vi kommer videre.

Mvh Martin.
Avatar billede helt83 Nybegynder
13. september 2011 - 12:04 #1
mht MS office skulle det ikke være noget problem, men C5 kræver altså noget server plads. Cloud er jo ikke bare et sted man uploader og installere programmer i.

Normalvis ligger der enten terminal server eller citrix bag når det er specielle applikationer bag. fx C5.

Du skal have en eller andet hosting selskab bag.

Har du prøvet at indhente tilbud, og fra hvilke firma har du fået tilbud fra. Nu kan jeg se du skriver at det har været en skuffelse, er det så med mht hastighed eller funktionalitet eller hvordan?

Mht office har du kigget på googleapps? Microsoft har også et alternativ kan dog ikke huske hvad det hedder Microsoft 360 eller sådan noget i den retning.

mvh
helt83
Avatar billede mariaf Juniormester
14. september 2011 - 07:59 #2
Du har ret - det er dyrt og ikke altid lige godt. Med 15 brugere, så ville jeg vælge at have egen server og så med ekstern backup.
Hvorfor skal det ligge uden for huset?
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2011 - 09:21 #3
Grunden er at de 15 brugere arbejder eksternt og nogle af disse skal have adgang til C5 også. ;-)

/Martin
Avatar billede mariaf Juniormester
14. september 2011 - 14:02 #4
Terminalserver?
C5 kan køre fint på sådan en.

Mvh Maria
Avatar billede helt83 Nybegynder
14. september 2011 - 23:54 #5
Mariaf ja det har du ret i, det jeg mener med det er at man er nød til at have det hosted et sted. og efter som citat "vi er trætte af at virksomheder der tilbyder denne service" så bliver det altså lidt svært.

mvh
helt83
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2011 - 12:07 #6
->helt83, smid et svar jeg lukker spørgsmålet..
Avatar billede mariaf Juniormester
06. december 2011 - 20:51 #7
Egen terminalserver kræver ikke, at man hoster. Den kan man jo bare stille et eller andet sted i et hjørne.