Avatar billede hjalte81 Nybegynder
11. september 2011 - 15:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan kører jeg de her linier ved opstart?

Hej alle...

Jeg har en NAS stående med fun_plug på.

Jeg kører bl.a. transmission på den og efter lang tid er dte lykkedes mig at få transmission.sh til at køre ved opstart.

Men...

Hvis jeg slukker/genstarter min NAS, så "glemmer" den rettigheder for de foldere som transmission skal bruge.

Jeg er så kommet frem til at jeg blir nødt til at skrive følgende, efter hver opstart:

cd mnt/HD/HD_a2
/ffp/start/transmission.sh stop
chown -R nobody:501 .transmission-daemon
chown -R nobody:501 Downloads
/ffp/start/transmission.sh start

kunne man ikke, på en eller anden smart måde, få systemet til at køre ovenstående automatisk efter opstart?

Det skal lige siges at jeg er helt ny når det kommer til linux og kommando prompter... så hvis der er en smartere måde at gøre det på, så hold jer endelig ikke tilbage :)
Avatar billede hjalte81 Nybegynder
26. oktober 2011 - 10:43 #1
Luk
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2011 - 11:28 #2
Prøv at indsætte kommandoen i /etc/init.d/boot.local (hvis en sådan findes)