08. september 2011 - 12:46 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Oprette systemgendannelsespunkt fra kommandolinien/automatisk ?

XP / Vista / WIN7

Jeg blev lige inspireret af en anden tråd...

"Så bør du lige oprette et frisk systemgendannelsesspunkt - med bla bla bla ..." -

MEN: Findes der et kommandolinie baseret (CLI) trix, der kan/vil gøre det samme ?
Så kunne det nemlig 'indbygges' i et generelt slutoprydningprogram jeg tit bruger hos 'kunder' ...

Eller selv køre automatisk via *.JOB en gang om ugen ?

Evt. et *.VBS script ?

Mange programinstalationer/afinstalationer opretter automatisk et frisk systemgendannelsesspunkt, så de må jo 'trigge' noget i M$ systemet ?

Idéer ???

Samme med at SLETTE systemgendannelsesspunkter ...
Avatar billede haverslev Novice
08. september 2011 - 12:59 #1
Dette du er ude efter ??

http://support.microsoft.com/?kbid=295299

http://windowsxp.mvps.org/createrp.htm

Eller via Command: rstrui.exe
08. september 2011 - 13:16 #2
Ser på det...

(Evt. andre muligheder ?)
13. september 2011 - 21:04 #3
Bingo!

AutoRP.vbs ->

'use WMI moniker and SystemRestore class
set SRP = getobject("winmgmts:\\.\root\default:Systemrestore")
CSRP = SRP.createrestorepoint ("Dagens automatiske Systemgendannelsespunkt", 0, 100)

Programmet kører så i baggrunden i ~10-60 sekunder...og "Dagens automatiske Systemgendannelsespunkt" er oprettet !!!

NB: AutoRP.vbs skal køres med administrative retigheder
13. september 2011 - 21:05 #4
<haverslev>: Læg svar for inspiration ...
13. september 2011 - 21:13 #5
NB: AutoRP.vbs skal køres med administrative retigheder ?

Så skal jeg lige have luret af hvordan ^^^^ kan gøres automatisk!

RUNAS /user:administrator AutoRP.vbs

RUNAS-FEJL: Det er ikke muligt at køre - AutoRP.vbs
1327: Logonfejl: Begrænsning på brugerkontoen. Mulige årsager: Tomme adgangskoder er ikke tilladte, logontidsrummet er begrænset, eller der er indført en begrænsningspolitik.
Avatar billede haverslev Novice
14. september 2011 - 09:38 #6
Svar deling ?
14. september 2011 - 10:00 #7
Skal lige 'lege' med #5 ...
Avatar billede Vandreren Novice
14. september 2011 - 14:27 #8
Plejer den slags kommandoer i #5 ikke kun at virke med en password-beskyttet administratorkonto?
18. september 2011 - 19:14 #9
Nu har jeg 'leget' videre med dette...

Aktiveret [Administrator] kontoen
Oprettet [Kodeord] dertil.
Logget ind som min normale bruger ->

RUNAS /user:administrator kodeord AutoRP.vbs

MEN - det viser sig at RUNAS kommandoen/trixet kun kan gøres med *.EXE filer ...

OK... Så gør vi sådan ->

RUNAS /user:administrator kodeord cscript.exe AutoRP.vbs

MEN - det viser sig at RUNAS kommandoen/trixet ikke kan finde ud af augumenter EFTER selve *.EXE filen/programmet ...

Doooh...
Avatar billede Vandreren Novice
18. september 2011 - 20:50 #10
Jeg kan ikke få den til at acceptere kodeord i samme kommando, men følgende virker for mig (W7 HomePre x64):

RUNAS /user:administrator "cscript.exe "AutoRP.vbs""
18. september 2011 - 21:45 #11
ØV!

Har 'leget' videre med det...

Alle steder står der nemlig at man manuelt skal skrive [kodeord] ved kørsel af RUNAS ...

www.computerhope.com/runas.htm

www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/runas.mspx?mfr=true
...When prompted, type the account password....

Og det er jo ikke lige meningen her ...
22. september 2011 - 22:25 #12
... den løsning jeg kan se er at ALTID bruge [Administrator] Kontoen ? Det synes jeg dog ikke er smart; den vil jeg altid have i baghånden som 'reserve', hvis min normale Profil går i baglås ...

Såååå...
22. september 2011 - 22:25 #13
Delvis løsning...