Avatar billede fstenbergp Nybegynder
07. september 2011 - 19:27 Der er 6 kommentarer

Internet smutter konstant / routeren genstarter!

Hej!

Har nu haft det problem som titlen så fint fortæller, mit internet går konstant.
Vi har igennem længere tid haft telenor som internet udbyder, hvor vi havde en Zyxel router. Da vi troede enden udbyderen eller routeren var problemet har vi skiftet til telia, hvor vi nu har en thomson router. Problemet er der stadig.

Vi har i alt 3 computere i huset hvor 2 af dem bliver brugt en del. Alle computerne er sat til routeren via. en lan stik.

Vi har prøvet alt, nyt telefonstik, andre kabler, spyware, opdateringer, lukkede alle porte.

Jeg selv spiller en del spil over nettet og nogen gange føler jeg, at nettet først går lige når jeg connecter et spil online. Er ikke sikker på det betyder noget, ville bare lige nævne det.

Håber meget på en løsning da problemet har stået på snart 1 år!
Avatar billede giweo Juniormester
07. september 2011 - 19:46 #1
Der er jo ingen der siger, at problemet ligger på din adresse.
Bed din udbyder kontrollere forbindelse mellem dig og centralen - det kan meget vel være et defekt netkort på centralen
Avatar billede fstenbergp Nybegynder
07. september 2011 - 19:48 #2
Vi har snakket med udbyderen flere gange og de siger, at de ikke ser noget problem
Avatar billede wappa Nybegynder
07. september 2011 - 19:48 #3
det er ikke sådan i kører med torrent eller andre p2p programmer
Avatar billede fstenbergp Nybegynder
07. september 2011 - 19:52 #4
Har gjort, men har uninstalled dem for et stykke tid siden
Avatar billede giweo Juniormester
07. september 2011 - 19:58 #5
Nu er det jo TDC's kabler der bliver benyttet, uanset hvilken udbyder man har - så du skal sikre dig at Telia har spurgt TDC om kvaliteten af forbindelse. Bed om at få udleveret test-rapporten fra TDC
Avatar billede Andyboy Nybegynder
07. september 2011 - 23:11 #6
Undersøg evt. om du kan få fiber fra Waoo - så er du uden om telefonlinjen.

http://www.internet-bredbaand.dk/449/gratis-fiber-installation-fra-tdc-fra-d-1-juli-2011/