Avatar billede Frostrar Nybegynder
07. september 2011 - 11:12 Der er 1 løsning

Opsætning af Edimax br-6504n router til perspektiv bredbånd

Hej!

Efter antennen knækkede på min nuværende router - en Billion BiPAC 5200GR3, som fuldte med da perspektiv bredbånd blev bestilt, og som i øvrigt stod tilsluttet i lejligheden da jeg flyttede ind - besluttede jeg at forsøge at sætte mine gamle router til. Dette var dog ikke så nemt som da jeg satte den op i min gamle lejlighed(hvor jeg havde en anden udbyder).

Jeg er simpelthen ikke klar over hvilken type forbindelse jeg skal vælge at sætte op når jeg er via browseren er inde i routerens opsætning. Der er flere forskellige muligheder(Dynamic IP, Static IP, PPPoE osv.) Jeg synes jeg husker at jeg i min gamle lejlighed benyttede PPPoE, men da denne type opsætning kræver et username og password givet af udbyder går jeg ikke ud fra at det er denne type opsætning jeg skal benytte idet Perspektiv sagde at dette ikke var nødvendigt. De sagde i stedet at de ville sende mig en mail med de indstillinger jeg skal benytte. De er som følger:

Här kommer inställningarna för att bredbåndssignalen ska släppas igenom:
>
> Type: Bridge
> Encapsulation: LLC
> VPI: 8
> VCI: 35
> QoS: UBR
> Modulation: GDMT

Jeg har forsøgt at få adgang til den Billion routerens opsætning i browseren for at se, hvilke indstillinger den har, men den vil åbne siden.

Routeren jeg forsøger at sætte til er en Edimax br-6504n.
Forbindelsen er ikke via et telefonstik gennem et modem, men derimod med et netværkstik direkte fra væggen.

Jeg håber her er nogen, som kan hjælpe - Hvis det er noget jeg mangler at uddybe så sig endelig til

På forhånd tak

/ Toke
Avatar billede Frostrar Nybegynder
31. juli 2012 - 12:14 #1
Lukket. Har ikke noget med perspektiv at gøre længere.