Avatar billede avsen Nybegynder
07. september 2011 - 10:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man overblik over rettigheder?

Jeg mangler en idé til, hvordan jeg kan få et overblik over, rettigheder på vores server (windows server 2008).
Det optimale vil være, at jeg se hvem der har adgang til hvilke mapper/filer og på hvilket niveau.

Er der nogen der har forslag til en løsning eller del-løsning?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. september 2011 - 20:54 #1
Du bør anskue problemet fra den anden side.

Det starter med design og en sikkerhedsmodel. Designet og modellen bør opsætte en stringent fil struktur der så kan styres via gruppe medlemskaber og styring af rettigheder til disse grupper.

Du kan f.eks. lave enm struktur hvor hver medarbejder har adgang til et personligt drev, et afdelingsdrev og et fællesdres hvorefter du laver grupper som medarbejderen placeres i alt efter hans/hendes organisatoriske tilhørsforhold

Samme stryktur kan bruges til at styre andre rettigheder til f.eks. administratore og andre privilegier.

Hvis dit system ikke er stringent fra starten, er det et umuligt helvede bagefter at få hoved og hale i tingene. Et system der ikke er designet stringent fra starten kan ikke bringes til orden bagefter
Avatar billede avsen Nybegynder
09. september 2011 - 23:35 #2
Jeg er helt enig med dig og som sådan ser det også ud til der er lavet en okay struktur, men da det ikke er mig, der har oprettet det, men nu skal lave en del ændringer, ville det være rart med et sådant overblik.
Avatar billede opt Nybegynder
10. september 2011 - 19:17 #3
Der er en del værktøjer her:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb545046
Prøv F.Eks med: AccessEnum
Avatar billede avsen Nybegynder
07. oktober 2011 - 14:28 #4
Tak for svaret.