Avatar billede StofsDK Nybegynder
05. september 2011 - 13:03 Der er 1 kommentar

Acces udtræk / rapport - fra autogenereret .mdb

Hej Eksperter.

Jeg har begivet mig ud i et projekt, som pludselig blev en del mere uoverskueligt, end først antaget.

Ideen er, at jeg engang imellem laver en eksport af min Outlook indbox til Access. Herfra var det tanken, at der skulle kunne genereres et form for output/rapport (Excel, PDF, DataArk) ud fra nogle prædefinerede værdier, samt en søgefunktion som ud fra det indtastede lavede en lignede rapport/output.

Tabel: tblTable oprettet og indeholder alle emne-navne fra outlook.

Ønsker at kunne lave en rapport/output ud fra enten en prædefineret søgning eks: "CRFN" (Må gerne kunne vælges fra en liste) samt mulighed for at søge på en bestemt talværdi eks: "1045126" (Skal indtastes manuelt)

Selve rapporten må gerne kunne tælle antal af records med valgt værdi "CRFN" i Subject

Eksempel på Output 1:
CRFN - 4 Poster fundet:
- Emne tekst 1 indsættes her...
- Emne tekst 2 indsættes her...
- Emne tekst 3 indsættes her...
- Emne tekst 4 indsættes her...

Eksempel på Output 2:
1045126 - 8 Poster fundet:
- 1045126 tekst 1 indsættes her...
- 1045126 tekst 2 indsættes her...
- 1045126 tekst 3 indsættes her...
- 1045126 tekst 4 indsættes her...
- 1045126 tekst 5 indsættes her...
- 1045126 tekst 6 indsættes her...
- 1045126 tekst 7 indsættes her...
- 1045126 tekst 8 indsættes her...

Er der en ekspert som har en idé eller et forslag til en sådan mulighed?

- Jeg har lavet et eksempel på, hvordan jeg havde forestillet mig at selve databasen skal opbygges. http://stofs.dk/DL/db.mdb
Avatar billede larsgrau Forsker
20. oktober 2011 - 11:39 #1
Hej

Har du en mail adresse, så har jeg et forslag til det.

/lars