Avatar billede bangsunei Nybegynder
03. september 2011 - 10:03 Der er 12 kommentarer

MEGET ustabilt internet, men godt signal.

Hey, jeg har et problemt der har voldt mig mange frustationer i tidens løb.

Jeg bruger en TDC 15 MBIT forbindelse, og og routeren er nede i stuen, mens min stationære står oppe på mit værelse. Mit problem er at min forbindelse er MEGET ustabil. Den hopper tit fra 35 mbps til 1 mbps, og fra meget høj til meget lav. Den har tit problemer med at komme på og når den er på står der tit tilsluttet, men intet internet. Jeg ved det ïkke er noget med signalet der jeg kan sidde med mine venner og deres computere har helt fint internet og surfer og spiller uden problemer.

Jeg er helt på bar bund og ved slet ikke hvad jeg skal gøre, jeg har lige formateret harddisken for at undgå software resulteret problemer, men uden held (kan slet ikke opdatere windows på grund af det) Jeg køre med et USB modem(netgear wg111v2) , men har tideligere kørt med en netgear wn311t (som ikke er modem).

Jeg har nu ingen idé om hvad jeg skal gøre for at kunne forbedre signalet og har virkelig brug hjælp. Har ingen anelse om man kan ændre i indstillingerne, BIOS eller om det er et hardware problem. Jeg kan skrive alt hvad computeren består af hvis nødvendig. Tak på forhånd
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. september 2011 - 10:57 #1
Lidt flere oplysninger Stationær Bærbar Model hvilke?
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2011 - 12:25 #2
Det kan sagtens være et problem med signalstyrken - det kan være din computers trådløse generelt er dårligt, og dine venners er normalt.

At den svinger mellem 35mbps og 1mbps samt meget høj/meget lav tyder igen på dårlig modtagelse.
Trådløst skifter hastighed, hvis signalstyrken ikke passer den aktuelle hastighed.

En anden ting kan være den kryptering, du benytter - hvis du benytter WEP, skal du helt sikkert skifte. Dels er det ikke supporteret korrekt i windows (primært vista og 7).

Ældre Dells har problemer med AES kryptering, nogle ældre Lenovo modeller har problemer med TKIP kryptering.

Jeg vil råde dig til at se, hvordan WPA-PSK TKIP kører - min erfaring er, at dette altid virker lige ud af boksen på alle devices.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2011 - 18:30 #3
Har du forsøgt at skifte den kanal som det trådløse kører på?
Mener der er 10 forskellige frekvenser at vælge imellem i routerens opstætning
Avatar billede bangsunei Nybegynder
04. september 2011 - 00:44 #4
@poko1 det er en stationær, den kører XP, den har et Geforce 7900 Gs, Intel Core 2 duo E4600 2.4 GHZ. og gigabyte motherboard.

@Kvadratrodenaf jeg ved det ikke er signalet der mine venner sidder under en meter væk og modtager det trådløse perfekt. Det er WPA og af hvad jeg kan se TKIP kryptering, men detter er på min bærbar jeg ser det, er det forskelligt fra computer til computer?

OG @ XP Proffessional Sp3 en mand fra TDC har ændret frekvensen.
Avatar billede bangsunei Nybegynder
04. september 2011 - 00:52 #5
Er kommet ind og tjekke, det er TKIP og WPA-PSK
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. september 2011 - 10:09 #6
Jeg har haft meget dårlig erfaring med Netgear WG111v2
Så hvis du har en ledig PCI sokkel ville jeg overveje at sætte et netkort i PCén
http://kortlink.dk/9eha
Avatar billede bangsunei Nybegynder
04. september 2011 - 18:58 #7
Jeg har denne: http://forum.edbpriser.dk/Forums/t/9722.aspx men fik aldrig et tilfredsstillende resultat, så det vil sige at du anbefale den du linkede til mest?
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. september 2011 - 19:09 #8
Ja blandt andet på grund af at den kan køre IEEE 802.11n og er blandt de højeste bushastigheder.og du ser jo også selv de dårlige anmeldelser.
men det er jo kun til overvejelse :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. september 2011 - 19:11 #9
og du ser jo også selv de dårlige anmeldelser.på Netgear
Avatar billede bangsunei Nybegynder
04. september 2011 - 22:09 #10
Perfekt, jeg køber den hurtigste muligt, og hvis det virker får du de der point :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. september 2011 - 22:43 #11
De der point interesserer mig ikke så du lægger bare selv et svar som du accepterer jeg samler ikke :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2011 - 17:52 #12
lukketid?