Avatar billede larsgrau Forsker
01. september 2011 - 19:26 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Max antal tegn i en tekst boks

Hej

Kan det lade sig gøre sådan at man ikke kan skrive mere en 69 tegn i en line i en tekstboks ?

/lars
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2011 - 10:10 #1
Lav begrænsningen på tabel niveau!~)
Avatar billede fdata Forsker
02. september 2011 - 12:55 #2
Leban har en lækker lille løsning. Se her: http://www.lebans.com/limitcharsmemo.htm
Avatar billede larsgrau Forsker
02. september 2011 - 16:20 #3
Ja, men tekstboksen findes i i nogen tabel
Avatar billede fdata Forsker
02. september 2011 - 16:30 #4
Ikke forstået. En tekstboks kan ikke "findes i en tabel". En tekstboks er på en formular.
Hvis du vil begrænse antal tegn på tabel-niveau, så er det spg's løsning.
Hvis du vil begrænse antal tegn på en formular, er det Lebans.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2011 - 23:58 #5
Hvis du vil gemme det som indtastes i tekstboksen, så er du nød til at sætte en kontrolelementkilde på tekstboksen og denne vil komme fra postkilden på din formular. Det vil være en tabel eller en forespørgsel. Derfor kan du styre antal tegn ved at gå ned i tabellen og sætte max antal...

Hvis du bare har en tekstboks, som ikke gemmer data, så kan du bruge fdatas løsning. Du kan som sådan også bruge den selvom der er en kontrolelementkilde på, men det er fornuftigt, så vidt muligt at ligge validering af data på tabelniveau!~)
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2011 - 00:13 #6
...nu vi har fat i en tekstboks, så kunne du egentlig også indsætte nedenstående under egenskaben inputmaske!~)

CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC
Avatar billede fdata Forsker
19. oktober 2011 - 10:53 #7
Takker for point ;O)