Avatar billede angelenglen Nybegynder
31. august 2011 - 08:00 Der er 1 løsning

Picturebox fader i højre side!??!

Her er et billede der illustrerer mit problem:

http://img832.imageshack.us/img832/2364/pictureboxfade.png

Kort fortalt så er jeg ved at lave en menu, bygget op af nogle picturebox controls.

Baggrunden af menuen er ligeledes en picturebox, der strækkes til at passe til skærmens størrelse.
Billedet i picturebox'en er en 1*66px png uden transparency.

Picturebox'ens SizeMode er sat til "StretchImage", og det virker som sådan efter hensigten, billedet strækkes til at udfylde hele picturebox'en.

...men her er det så at det bliver underligt.
For i højre side af picturebox'en fader billedet ud - både når programmet er kompileret, kører som debug, samt i design-visning (se screenshot).

Det er ligemeget om det vises i 1024px bredde eller 2560px bredde, "faden" fylder lige meget, dvs. det er ikke et større område der fades over, fordi skærmopløsningen er højere, og picturebox'en dermed er bredere.

Jeg har også prøvet at gøre billedet 200px bredt, og strække dét i stedet for det på 1px bredde, men det ændrede intet.

Jeg har også prøvet med andre billeder i forskellige bredder og højder - resultatet er det samme - så længe billedet skal strækkes, fader det altid i højre side.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
06. oktober 2011 - 13:10 #1
Er blevet truet til at lukke mine spørgsmål, så accepterer bare denne, selvom jeg ikke har nået at teste det :-/