Avatar billede Bauz Nybegynder
27. august 2011 - 15:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Når computer starter skal den starte via HDMI

Jeg vil gerne have at når jeg starter min pc skal den starte automatisk op via HDMI så jeg ikke skal skifte den over hver gang

Jeg køre XP Home og på en compaq
27. august 2011 - 16:27 #1
... det burde du kunne gøre i
...kontrolpanel - skærm - indstillinger ...

Men der skal være 'noget' i den anden ende af HDMI for at den vil gå godt hver gang...
Avatar billede Bauz Nybegynder
27. august 2011 - 16:44 #2
Ja men hvis mit tv er tilsluttet konstant og starter tv før pc burde det virke
27. august 2011 - 16:47 #3
... og ... det gør det måske ikke ?
Avatar billede Bauz Nybegynder
27. august 2011 - 16:54 #4
Nej hvis jeg startet computeren op igen sker der intet på tvet men min pc har sort skærm som om den er tilsluttet.

Jeg leder efter en løsning muligvis ku en genvej bruges.

Altså jeg mener en genvej som svare til FN+f4 som det er på min compaq pc men da jeg ikke ha FN på mit trådløs tastatur gir det et problem.

Siden jeg skal ha det til at virke er at pcen står i et skab og bare skal bruges så jeg kan se film over tvet fra min nuværende computer eller en extern
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2011 - 17:36 #5
Avatar billede Bauz Nybegynder
27. august 2011 - 18:39 #6
Det må jeg lege med i morgen :)
Avatar billede Bauz Nybegynder
28. august 2011 - 20:45 #7
Jeg har droppet mit lille projekt da der var flere detaljer i det.
Skulle også ku vække min computer fra standby via mit trådløs tastatur men det kan jeg åbenbart ikke kan kun vække den ved at bruge bærbarens taster.

Tror ikke mit bundkort understøtter at holde strøm i ÙSB, hvis computeren er standby eller dvale og derfor er min mission mislykkedes da jeg så alligvel skal hen i skabet for at åbne den, og derved er hele iden væk.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. august 2011 - 20:55 #8
Har du undersøgt i bios om den kan?
Mange bundkort kan have strøm i usb når pc er lukket ned.
Avatar billede Bauz Nybegynder
01. september 2011 - 21:32 #9
Ja men tror ikke denne pc kan har også droppet planen på ubnestemt tid har nemlig tjekket Bios og for at sige det rent ud så var der næsten ingen ting at gøre i min bios :)