27. august 2011 - 09:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

One.com tillader ikke stored procedures, views, og triggers i deres phpmyadmin

Jeg kom tilfældigvis igang med hjemmesider for to år siden da der gik gak i min skakklubs hjemmeside og jeg sprang til for at redde resterne.  Fordi den hjemmeside brugte One.com lærte jeg dem at kende, og jeg var især glad for deres online chat helpdesk.  Da jeg selv oprettede et domaine og begyndte at eksperimentere oprettede jeg det derfor også på One.com.

Men eftersom jeg prøver at udvide mit repetoire støder jeg på flere og flere begrænsninger, især på One.com's phpmyadmin.  INNODB er disabled, så foreign keys ikke virker, og de understøtter ikke stored procedures, views, og triggers.  Yderligere får man kun 1 database, således at mine Joomla tabeller står mellem de andre tabeller.

Jeg overvejer derfor at skifte.  Hvilke webhoteller findes der og kan anbefales hvor man kan oprette adskillige databaser uden ovenstående begrænsninger OG har online chat helpdesk som One.com.  Det gør ikke noget hvor i verden sådan et webhotel findes og om de snakker dansk, og jeg er parat til at betale for kvaligets service.
Avatar billede bazzoooo Nybegynder
27. august 2011 - 11:11 #1
Det er faktisk kun One som kører online support, det er det de hiver folk ind på.

Men synes du skal tage MLHosting da de kan trække flere online + så kan du oprette så mange databaser du vil.
27. august 2011 - 13:37 #2
bazzoooo, tak for indlægget.  Jeg fangede ikke lige hvad du siger fordelen er ved MLHosting, at de kan 'trække flere online.'  Prøv at sige det med andre ord.
Avatar billede bazzoooo Nybegynder
27. august 2011 - 13:44 #3
Okay.

One kan ikke have mange online = siden bliver langsom.

Men hos MLHosting kan du have flere databaser og siden er slet ikke langsom. Du har rigtig mange fede funktioner på MLHosting.
27. august 2011 - 20:56 #4
bazzoooo, jeg var hængt op med noget andet, men nu har jeg googlet på MLHosting.  Jeg fandt en site http://mlhosting.dk/ hvor der står, at de er Danmarks billigste webhotel, men egenlig ikke ret meget mere.  Hvis det er på prisen de konkurrerer, så er det ikke i sig selv så tillidsvækkende.  Jeg fandt ingen oplysninger om det jeg søgte, ovenstående spørgsmål.  Jeg har nu sendt en mail med spørgsmål.  Så får vi se hvornår jeg får svar og hvad svarene er.

Alle andre:  Hvad er jeres erfaringer med webhoteller?
28. august 2011 - 09:54 #5
bazzoooo, jeg fik svar fra mlhosting.  De siger:  "Vi kan enable triggers for dig, men desværre er jeg ret sikker på at stored procedures og views ikke understøttes i phpmyadmin."  Jeg er lidt usikker på det at "Vi kan enable triggers for dig.."  Så det synes ikke at være en standard funktion.  Og det med at stored procedures og views ikke understøttes i phpmyadmin stemmer ikke med phpmyadmin's egne oplysninger i http://www.phpmyadmin.net/home_page/index.php . Så med fare for at gøre dem uret (du er åbenbart tilfreds) vælger jeg ikke at gøre brug af dem.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
28. august 2011 - 19:15 #6
Jeg ved ikke om surftown kan køre med stored procedures. Som webhotel yder de en rigtig god support - dog ikke i forbindelse med deres nedbrud ved skybruddet. Pt. har de .dk domæner til kun 1 kr.

http://www.internet-bredbaand.dk/486/billigste-danske-domaener-1-kr-stykket-med-surftown/
30. august 2011 - 08:58 #7
Andyboy, du har uden tvivl dine grunde til at komme med dette indlæg, men du svarer rent faktisk på det modsatte af det jeg spurgte om, idet du foreslår et webhotel som du ikke er sikker på kan yde det jeg søger, stored procedures o.s.v.

bazzoooo, som sagt, MLHosting synes ikke at tillade stored procedures.

Jeg ventede et par dage i håbet om andre forslag, men det skete desværre ikke.  Jeg lukker derfor.