Avatar billede Failbot Nybegynder
26. august 2011 - 22:29 Der er 2 kommentarer

forstærker hjælp ?

Jeg er ved at sætte min nintendo wii til min forstærker, det gør jeg ved at sætte de 3 farvede ledninger (av) til min forstærker, fra forstærkeren går der et hdmi op i tv`et, men kan ikke få noget billede frem ? nogen der ved om det jeg har gjordt kan lade sig gøre eller hvad skal jeg gøre ? det er en yamaha forstærker hvis det har noget at sige.
26. august 2011 - 22:42 #1
...ved at sætte de 3 farvede ledninger (av) til min forstærker, fra forstærkeren går der et hdmi op i tv`et,... - Ikke forstået ???

de 3 farvede ledninger (av) er sansynligvis
* Analog Video
* Left Audio
* Right Audio

Er det så meningen at forstærkeren omsætter det til DIGITAL HDMI ??? Den tror jeg ikke på ...
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2011 - 08:31 #2
Hvis du skal have lyden over på forstærker skal du gøre det fra dit tv. Sæt nitendo til tv som du normalt gør, og prøv at se bagpå om der ikke er en audio out på dit tv som du herefter sætter i en line in på forstærker.
En almindelig forstærker kan kun håndtere audio signaler.