Avatar billede coconuts Nybegynder
24. august 2011 - 13:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Excel regneark - slette linier

Jeg har et større regneark og skal have slettet de linier, hvor der i kollonne G står et 5 eller 9 tal. Hvordan gør jeg det lettest med en makro
Avatar billede Ialocin Novice
24. august 2011 - 13:41 #1
Hej Coconuts

Er det kun på et ark/sheet eller er det i hele workbook´en ?
Og hvordan skal makroen aktiveres ? ... via en knap på arket ?

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede coconuts Nybegynder
24. august 2011 - 14:01 #2
Det er kun på et ark/sheet
enten via en knap på arket eller manuelt aktivering
24. august 2011 - 16:44 #3
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
www.eksperten.dk/spm/Programmer/Officepakker/Generelt/

www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

http://gratisupload.dk/vis_billede/63279/

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

---

Hvorfor tager folk fejl ???

---
Avatar billede supertekst Ekspert
24. august 2011 - 18:03 #4
Public Sub sletRækker()
Dim antalRækker As Long, ræk As Long
    antalRækker = ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Row

    Application.ScreenUpdating = False

    For ræk = antalRækker To 1 Step -1
        If Range("G" & ræk) = 5 Or Range("G" & ræk) = 9 Then
            Rows(ræk & ":" & ræk).Select
            Selection.Delete
        End If
    Next ræk

    Application.ScreenUpdating = False
End Sub
Avatar billede coconuts Nybegynder
29. august 2011 - 11:00 #5
Tak - det virker
Avatar billede coconuts Nybegynder
29. august 2011 - 11:03 #6
Tak for dit råd - alt begyndelse er svært
Avatar billede supertekst Ekspert
29. august 2011 - 11:17 #7
Selv tak - hvis du give point skal du huske, at det kun er forslagsstillere, der lægger et svar. Opgavestiller skal anvende kommentar og acceptere svar, hvis det kan anvendes.