Avatar billede tesy Nybegynder
23. august 2011 - 12:53 Der er 1 kommentar

hyperlinks i sidehoved i word 2003

jeg er interesseret i at lave nogle hyperlinks til i mit worddokument, der linker til 4 forskellige bogmærker i dokumentet. Jeg vil rigtig gerne have at disse hyperlinks er i sidehovedet i worddokumentet (word 2003!), så de kan findes på alle siderne, og så det derfor bliver nemt og hurtigt at trykke sig frem til det rigtige sted.
Problemet er at jeg ikke kan få disse hyperlinks til at fungere når de er i sidehovedet, kan nogle hjælpe?
På forhånd tak.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. september 2011 - 14:38 #1
Du kan lave hyperlinks i sidehoved eller -fod på samme måde som andre steder i dokumentet. Men da indholdet i sidehoved eller -fod ligger i et andet "lag"i dokumentet end indholdet nede på siderne, er brugerne af dit dokument nødt til først at aktivere sidehovedet med hyperlinket (f.eks. ved at dobbeltklikke i det), inden hyperlinket kan følges. Det er ikke muligt at lave et hyperlink i sidehovedet, som man uden videre kan (Ctrl)-klikke på, mens markøren er nede på siden.