Avatar billede Thomasberg Nybegynder
22. august 2011 - 20:33 Der er 3 kommentarer

Kan kun komme på nettet via direkte adgang fra stikket

Hej Eksperter

Jeg er lige flyttet på kollegie i Odense hvor vi har noget der hedder Odense Kollegienet. Jeg ville rigtig gerne have sat min nye router (d-link 615) sat til så jeg kan komme på med min bærbar, xbox og wii:) Jeg har også fået sat det op og virker fint undtagen når jeg vil rundt på hjemmesidder for lige pludselig er der ikke net mere men kan godt skrive på msn og facebook hvis jeg er på inden den crasher, jeg kan også godt spille på xbox live uden at jeg ryger af eller noget. Men med det samme jeg går på nettet via min mac så ryger nettet og jeg må vente og så logge på igen, men det sker også når jeg surfer rundt på min stationær som så er koblet på med kabel og hvis jeg søger fejlfinding skriver den at den ikke kan finde dns server:) så er der nogle der ved hvad jeg har gjort fejl og hvad jeg skal gøre så jeg kan få det hele til at virke for det eneste jeg fik af vide af selskabet var at jeg nok måtte købe en nny router, men den er jo helt ny så hjælp tak:)
22. august 2011 - 20:42 #1
Hurtig tanke - i første omgang: RESET Routeren !!!

(Det med evt. kode/sikkerheds kan evt. så blive bagefter. Men bare for at dele problemet...)
Avatar billede Thomasberg Nybegynder
22. august 2011 - 21:20 #2
nu virker mit internet via router og så kabel virker fint men kan ikke få min mac til at komme på trådløst?
22. august 2011 - 21:31 #3
... nu kender jeg ikke til Mac(værk) ... sååå...

Tanke: Er det konsekvent den 3. PC enhed der ikke kan komme 'på' til at se verden / Internettet ???

Sluk alt i >10 min. Tænd Router igen - tænd Mac igen (KUN den) - og så ???