Avatar billede stinepretty Nybegynder
22. august 2011 - 10:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken router skal jeg vælge?? Hjææææælp....

Jeg har ingen viden omkring emnet, og har akut behov for hjælp :)

Jeg har en alm. bærbar og en tablet (asus eee pad transformer) og skal (for at kunne bruge min tablet) anskaffe mig en router.

Hvilken skal jeg vælge? Og hvordan "låser" jeg forbindelsen, så kun jeg har adgang via mine to computere? :)

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede Andyboy Nybegynder
22. august 2011 - 14:19 #1
Hvis jeg var dig ville jeg skifte til en internetudbyder hvor du får en trådløs router med gratis. Så slipper du for potentielt set to bokse. Fullrate boksen du får kan du meget let sætte password på. På nogle af fullrates bokse står standard passwordet til det trådløse på bunden af routeren - dvs. ingen konfiguration nødvendig. Se evt. mere her for Fullrates august tilbud.

http://www.internet-bredbaand.dk/471/fullrate-6-mbit-inkl-tradloes-router-179-kr-pr-maned-august-2011/
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. august 2011 - 14:24 #2
#1

Man skal sgu da ikke skifte udbyder, bare for at få en trådløs router???

stinepretty>> Det er i princip lige meget hvilken trådløs router du køber. Men for det meste får man hvad man betaler for.

Hvad opsætning angår, så kommer det an på hvilken router du køber. Men er det KUN de to enheder der skal have adgang, kan du gøre sådan at det er MAC adressen på de to enheder der skal have adgang og ikke andet.
Avatar billede stinepretty Nybegynder
22. august 2011 - 15:08 #3
Tak for svar :)

Problemet med at skifte til en anden udbyder, er vel at det er deres router der følger med, og at jeg, hvis jeg skiftede igen, ikke ville kunne bruge routeren hos næste udbyder?

MAC adresse?? Aner ikke hvad det er? :)

Jeg har kigget på D-Link Wireless N 300 Router DIR-615, men aner jo ikke om den så kan det fornødne?

Hvordan får I iøvrigt pointene???
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. august 2011 - 15:14 #4
For at kunne give point, skal man lægge et svar. Jeg samler ikke på point, så havde du tænkt dig at give mig point, så læg bare et svar selv og accepter.

Hvad MAC adresse angår, så kan vi tage den når du har købt router.

Har ikke læst manualen på den router, men næsten alle kan give adgang via MAC adresse.
Avatar billede stinepretty Nybegynder
22. august 2011 - 15:35 #5
Ok, jamen så bliver det da nok den jeg køber, medmindre du kan anbefale en bestemt? :)
Avatar billede stinepretty Nybegynder
22. august 2011 - 15:43 #6
Forresten, så er mit styresystem på den bærbare windiws vista, mens styresystemet på min tablet er android - vil det give nogle problemer i forhold til installation af forbindelsen og efterfølgende adgang til internettet (giver det mening, det jeg skriver)?
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. august 2011 - 15:50 #7
Jeg tror det er ligegyldigt hvilket mærke man køber, når man er i den prisklasse ;o)

Det er lige meget om det er Android, Linux, Windows osv, den kan godt finde det trådløse.
Avatar billede stinepretty Nybegynder
22. august 2011 - 15:59 #8
Ok, der står bare under systemkrav, at det skal være vista osv.. Android står ikke listet!?

Men det behøver heller ikke være super billigt, men dog gider jeg heller ikke bruge kassen på noget jeg ser som en "træls udgift", he he... :)