Avatar billede hearnz Nybegynder
20. august 2011 - 21:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hurtigere opladning af mobil?

Hej Exp.

Jeg ved der er forskel på hvor mange mAh man lader sin telefon med alt efter hvilken oplader man bruger (220V/1000mAh eller USB 5V/500 mAh) Men er der en grænse for hvor meget den kan klare af gangen? Jeg tænker bare at en 2,1A oplader må være 4x så hurtig som de 500 mAh jeg kan tvinge ud af min USB port? Er bare mere bekymret for om batteriet kan klare belastningen? Har prøvet lidt forgæves søgning på google. Enten har jeg brugt de forkerte søgeord eller også gør man det bare ikke at dømme på relevante hits.

På forhånd tak.
Avatar billede thov Forsker
21. august 2011 - 01:59 #1
Det er elektronikken i telefon/batteri som bestemmer ladestrømmen.
Det er derfor ligegyldigt om opladeren kan levere en masse Ampere, for sandsynligvis begrænses strømstyrken til 1/10 af batteriets kapacitet- Det kan batteriet tåle uendeligt.

F.eks. kan et 2500 mAh batteri, tåle en permanent ladestrøm på 250 mA.
Avatar billede hearnz Nybegynder
22. august 2011 - 14:09 #2
Tak for svaret. Det kan sagtens være du har ret mht til begrænsninger i ladestrømmen. Men det er ihvertfald ikke 1/10. Jeg kan jo lade ca 300 mA fra USH og op til 500mA på 220V..
Avatar billede hearnz Nybegynder
22. august 2011 - 14:10 #3
USB*

mit batteri er 1400 mAh.
Avatar billede thov Forsker
23. august 2011 - 00:23 #4
Det er 'primitive' reguleringer som lader med 1/10 strøm. Mere avancerede lukker ned, når batteriet er fyldt.
Og tester du flere USB porte, er det sikkert ikke alle som kun lader med 300mA - der skal nok være nogle som nærmer sig 500mA, for 300mA er under normale specs.
Avatar billede hearnz Nybegynder
29. august 2011 - 14:11 #5
Smid et svar hvis du vil have point.
Avatar billede thov Forsker
29. august 2011 - 15:43 #6
Ta' dem bare selv :-)
Avatar billede hearnz Nybegynder
04. september 2011 - 15:10 #7
..
Avatar billede Anne26 Nybegynder
18. februar 2012 - 20:43 #8
Hej

jeg har en samsung Galaxy, og kan ikke huske mønster sikkerhedskoden og jeg har prøvet for mange gange og nu vil den ha min Apps kode, men den har jeg  glemt..

hvad gøre jeg så plz hjælp.mhv,Anne