Avatar billede angelenglen Nybegynder
19. august 2011 - 13:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gennemsigtig png over webbrowser (gradient)

Jeg har et projekt, der har en webbrowser som hovedelement.

Jeg har brug for at kunne vise et billed oven på denne webbrowser.
Billedet er en gennemsigtig png, der har gradient gennemsigtighed, dvs. ikke ligesom en gif der ved gennemsigtighed enten er helt gennemsigtig eller slet ikke gennemsigtig - dvs. png'en er flere steder halvt gennemsigtig osv.

Jeg har prøvet at lave en picturebox, tildele den billedet, og sætte  BackColor til Transparent.
Det virker dog ikke, picture-boxen viser ganske rigtigt gradients, men i stedet for at vise webbrowseren bagved igennem billedet, vises bare en solid lysegrå farve som baggrund - præcis som hvis jeg slet ikke havde lavet min picturebox' BackColor Transparent.

Håber det giver mening.

Ps. Jeg kan godt leve med en løsning der involverer at jeg bruger en 3.parts komponent, men foretrækker en løsning der ikke kræver det.

Pps. jeg bruger Visual Studio 2010 / Visual Basic .Net
Avatar billede angelenglen Nybegynder
19. august 2011 - 13:38 #1
Forresten: Det BEHØVER ikke nødvendigvis være en picturebox der bruges, bare det kan vise billedet med korrekt gennemsigtighed.

Man behøver heller ikke kunne klikke på billedet.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
24. august 2011 - 14:28 #2
Hvis det hjælper, har jeg lavet et billede af hvad jeg prøver at opnå:

http://imageshack.us/f/12/webbrowseroverlay.png/

En webbrowser, med et gennemsigtigt billede hen over.

(Firefox-logoet er en transparent png, der går fra helt gennemsigtig til lidt mindre gennemsigtig - dvs. ikke kun ét niveau af gennemsigtighed ligesom i gif-filer.)
Hvis det ikke kan lade sig gøre med flere niveauer, kan jeg godt nøjes med ét niveau af gennemsigtighed, så længe jeg kan lave det der ikke er gennemsigtigt halvgennemsigtigt.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
06. oktober 2011 - 13:10 #3
Er blevet truet til at lukke mine spørgsmål, så accepterer bare denne, selvom jeg ikke har nået at teste det :-/