Avatar billede starofdk Nybegynder
18. august 2011 - 14:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløs virker ikke

hejsa

min bærbare Acer aspire 5742g faldt igår af det trådløse internet, uden grund.

Jeg har genstartet router.
Jeg har prøver med andre computere, de kan alle fint logge på.

Min bærbar kan komme på internet med kabel ligenu.

I enhedshåndtering er der ingen konflikter.

Jeg har også prøvet at gendanne min computer, hjalp intet.

Jeg kan godt se det trådløse internet, når jeg klikker på det står der bare "der kunne ikke oprettes forbindelse til... "

Er der nogen som har gode forslag??
Avatar billede L_Amtoft Mester
18. august 2011 - 15:24 #1
bruger du vista ?
vi har oplevet at flere pc'ere med vista er faldet af netværket, både trådløst og med kabel.
vores løsning har hidtil været en reinstallation med så med win7
/Amtoft
Avatar billede starofdk Nybegynder
18. august 2011 - 15:51 #2
jeg har win 7, det er en rimelig ny bærbar :)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2011 - 18:18 #3
Kører du den ned i dvale når du lukker pc?
Du kunne i enhedshåndteringen under trådløst net tjekke fra at Windows må lukke ned for enheden for at sapare strøm.
Avatar billede enriko Nybegynder
18. august 2011 - 22:52 #4
Eller tjek om der sidder en kontakt som man kan slukke og tænde for trådløs netværk-brug. Måske hjælper det at slukke og tænde den. Ellers er der sikkert tastekombinationer som man skal bruge for aktivere trådløsnetværk. Hvis  du i højre nederst hjørne ikke kan se det dit trådløse netværk, så  er din trådløs netværk adapter deaktiveret.
Avatar billede jebo Novice
18. august 2011 - 23:01 #5
Der er sandsynligvis en kontrollampe for det trådløse netkort. Den skal lyse, når netkortet er aktivt. På nogle pc'ere sidder en lille kontakt på forkanten af pc'en, som man - ofte uforvarende - får skubbet til og dermed får deaktiveret netkortet. Flyt kontakten til den rette position.
Skal du aktivere netkortet via tastekombination, skal du finde et "antenneikon" på en af F-tasterne (muligvis f2 eller f8). Ikonet aktiveres sammen med FN-tasten.
Avatar billede starofdk Nybegynder
21. august 2011 - 09:25 #6
jeg slukker normalt computeren helt
Avatar billede enriko Nybegynder
25. august 2011 - 21:51 #7
hvad fandt du ud af med mht fejlen?
Avatar billede starofdk Nybegynder
26. august 2011 - 08:08 #8
Efter at have snakket med Acer support i ½ time og prøvet alverdens forskellige ting, blev det konstateret at den skulle sendes til reperation fordi netkort til trådløst måtte være defekt.

Computeren var ellers kun 2 mdr, gammel!

Er det generelt Acer standard??????
Avatar billede starofdk Nybegynder
07. april 2013 - 10:41 #9
Det var dødt netkort..