Avatar billede DannerD3H Nybegynder
17. august 2011 - 20:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Død Laptop (Fejl 10009 udskift harddisk)

Hej gutter/inder :)

Jeg har en HP pavillion som nu er 3 år gammel.
Den kører windows 7.

Forleden aften lukkede jeg computeren ganske som jeg plejer.
Næste morgen starter den op men skærmen er bare sort.

Jeg går ind i BIOS og tjekker den primære harddisk(den eneste) og får meldingen "Replace hard disk". Det er jo nedtur! især pga. manglende backup af data...

Jeg prøver så at tage harddisken ud, og sætte den i en dockingstation. Herfra kan jeg sagtens hente alle data uden problemer.

Jeg prøver så at sætte harddisken i computeren igen, og får samme fejl.

Prøver at indstallere windows igen uden problemer, men da den skal genstarte sker det samme igen - blank skærm.

Hvad f**** sker der her ?? :O

Please help :P
På forhånd tak ;)
Avatar billede Blueeyez Mester
17. august 2011 - 20:27 #1
Harddisken er ved og være helt død vil jeg tro, men jeg går ud fra du kan engelsk?

Køb en ny og så brug den nuværende som sekondær hvis det er en stationær.. ellers brug den som ekstern.. intet hw lever evigt..
Avatar billede and1945 Nybegynder
17. august 2011 - 20:39 #2
Køling er alt. Jeg har diske i min computer der er 6 år gamle.

Men HP plejer ikke at lyve. Det lyder som om du skal have en ny disk. Da den er 3 år gammel og kører på Windows 7, går jeg ud fra det er en SATA disk.

Kig på edbpriser.dk eller hvis du bor i nærheden af en rigtig computer butik (Ikke elgiganten eller computercity), kan du måske finde en der.

Jeg er selv ret glad for Western Digitals nye black edition, da de har 5 års garanti, og kører ret hurtigt.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. august 2011 - 20:43 #3
#2 Der er altid harddiske der dør før end andre, har da harddiske der er mere end dobbelt så gamle end din.. men jeg har os haft harddiske der har været døde fra start og andre der døde få dage efter.. det er lidt ligesom os mennesker, nogen dør små, andre unge og nogle gamle og så dem der bliver HELT gamle ^^
Avatar billede DannerD3H Nybegynder
17. august 2011 - 21:19 #4
Men hvordan kan jeg så læse filerne gennem en dock ?? Det er det der undrer mig mest.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. august 2011 - 21:24 #5
Nu har jeg læst en del tråde omkring det for lige at sikre mig, da jeg os sad og tænkte lidt over det at den virker i en harddisk dock.. Jeg vil foreslå dig at sætte en anden harddisk til pcen og isntallere windows på den og hvis du får samme fejl, så er det snarer dit bundkort den er gal med (Porten til harddisken vil jeg gå ud fra)