Avatar billede Mqwist Nybegynder
15. august 2011 - 20:47 Der er 5 kommentarer

Jeg kan ikke afspille video på mit Sony TV fra min NAS

Når jeg forbinder mit TV til min NAS kan TVet ikke læse videofilerne på NASen. Jeg får beskeden "Ingen elementer til visning" når jeg åbner den mappe, som filen ligger i på TVet.

Jeg har prøvet med mange forskellige filtyper.

Jeg har et Sony KDL-40EX500 TV og en Synology Disk Station DS211J NAS med DLNA.

Hvad er der galt? Kan TVet ikke læse bestemte filtyper? Er der noget galt med opsætningen eller DLNA kompatibiliteten?

Hvordan kan jeg løse det?
Avatar billede Blueeyez Mester
15. august 2011 - 21:06 #1
Det er da fint du skriver du har prøvet mange fil typer, gider du skrive hvilke? Nok om det her er fakta..

Du burde lære og læse hvad dit produkt kan før du køber :) Her er listen over fil typer (Video den kan via DLNA)

(MPEG2/AVCHD)
Avatar billede Blueeyez Mester
15. august 2011 - 21:10 #2
Hvis du hellere vil bruge USB så kan den følgende:

(AVC/AVCHD/DivX/MPEG4)
Avatar billede Mqwist Nybegynder
15. august 2011 - 21:14 #3
Det går op for mig nu, at der er forskel på, hvad den kan afspille via DLNA og USB.

Du har nok ret i, at jeg bør læse tec specs bedre når jeg køber udstyr :)
Avatar billede Blueeyez Mester
15. august 2011 - 21:18 #4
Men en anbefaling vil være du køber en Western Digital TV Live HD.. den kan håndtere mange formater og koster ca 700 kr kun!
Avatar billede Mqwist Nybegynder
12. februar 2012 - 11:52 #5
Udmærket råd, Blueeeyez. Tak for det.