Avatar billede molle10 Nybegynder
13. august 2011 - 12:08 Der er 1 kommentar

Skal min bankdame godkende tilmelding til Betalingsservic manuelte eller foregår det automatisk??

Hej.
Jeg har en regning som jeg overvejer at tilmelde BS via netbank. Problemet er at det er en regning som har relation til en anden bank. Dvs at hvis min bankdame manuelt skal ind og godkende tilmeldingen, så vil det betyde at jeg ikke kan være stjernekunde, da man ikke må have interesser i en anden bank udover min egen(sparnord).
Hvis det derimod foregår automatisk udenom bankdamen vil det ikke gve mig problemer og alt er top dollar og alle er glade.
Kender nogen svaret??
Tak for hjælpen.
Avatar billede Hudlommen Nybegynder
13. august 2011 - 23:48 #1
Altså nu er jeg ikke 100% på det her, da jeg ikke arbejder i en bank, MEN hvis du tilføjer den via netbank tror jeg ikke hun har får det af vide med mindre hun kigger i dine sager, hvis nu du fx. ringer til hende. Det jeg bygger det på er sansynligheden for at en person der faktisk arbejder i banken skal gå alle bs tilmeldinger igennem hver dag, det virker som et usansynligt stort arbejde taget i betragtning af at hun også skal overveje hvad betalingen faktisk går til.

En anden ting er at hvis der ikke præcis står den anden banks navn OG grund til betaling i selve overførslen så kan en normal bankansat ikke slå noget som helst op. Jeg ved dette fordi jeg engang skulle finde ud af hvor nogle penge kom fra på min egen konto, det krævede at lederen i banken sagde god for at min bankdame måtte slå det op, det tog ca. 20 min at finde ud af de kom fra mit eget lån!

Til sidst, at du overføre penge fast til en anden bank er jo ingen indikation på noget, det kan være betalinger til alt muligt. Private mennesker/foreninger kan jo også lave girokort.

Håber de hjælper dig lidt af vejen :)