Avatar billede ngr Praktikant
13. august 2011 - 00:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af mail

Jeg har lige skiftet udbyder fra Telenor til Stofa, og nu har jeg igen et fandens bøvl med mine forskellige mail konti.
Jeg har en mail konto hos gmail.com og 2 hos TDC, som alle fungerede fint hos Telenor.
Når jeg ændrer udgående server, fungerer de to TDC konti også, men den hos gmail kan ikke hverken det ene eller det andet.
Jeg har ændret udgående server til mail1.stofanet.dk som for TDC kontiene og går ud fra, at jeg skal bruge de samme login oplysninger - men det accepterer den ikke.
Hvad gør jeg galt?
Avatar billede vejmand Juniormester
13. august 2011 - 00:57 #1
Vedr. gmail i Outlook:

Jeg mener du skal bruge smtp.gmail.com samt login oplysninger fra din gmail.
Og jeg vil mene du skal bruge port 587
Avatar billede vejmand Juniormester
13. august 2011 - 01:07 #2
Indgående: pop.gmail.com  port 995
Udgående:  smtp.gmail.com  port 587

Login oplysninger fra gmail

Flere indstillinger -> Flueben i "Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse" og prik i "Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post."

På fanen hvor du vælger port, skal du også vælge "TLS" i rullemenuen "Brug følgende type krypteret forbindelse:."

Alt ovenstående er taget fra G-mails hjælpeside.
Avatar billede ngr Praktikant
15. august 2011 - 03:46 #3
Men hvorfor kan det ikke køre med de samme indstillinger som det gjorde, da jeg havde telenor?
Avatar billede ngr Praktikant
15. august 2011 - 03:46 #4
Indgående mail fungerer i øvrigt ok
Avatar billede ngr Praktikant
15. august 2011 - 03:59 #5
Så virker det - 1.000 tak. Har du et svar til points
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2011 - 09:50 #6
Velbekomme, svar kommer her.
Hvorfor de forskellige udbydere kræver forskellige indstillinger, kan jeg desværre ikke svare på.......
Avatar billede ngr Praktikant
15. august 2011 - 12:30 #7
ok,men tak