Avatar billede .zeke Nybegynder
12. august 2011 - 20:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Svingende ping på netværk, når jeg pinger routeren.

Jeg har længe bøvlet med at min ping mellem min router og min computer ikke har været god. På det seneste er det dog blevet rigtig slemt. Når jeg pinger min router så ligger responstiden mellem 1 ms og 1600 og til tider timer den out. Jeg har fuldt signal ifølge windows netværks styring. Og med en wireless monitor ligger jeg på 46%. Jeg har retningsbestemte antenner på både router og computer, og jeg har sågår prøvet at skifte router. Den router jeg kører med lige pt. er en D-link Dir-655.
Ønsker gerne hjælp til hvordan jeg kan komme det problem til livs.
Avatar billede chalde Seniormester
12. august 2011 - 20:59 #1
Brug inSSIDer til at finde den mindst benyttede kanal og skift til den: http://www.metageek.net/products/inssider/
Har din router i øvrigt "travlt"? Dvs. har du mange connections igang, f.eks. torrents osv..?
Avatar billede .zeke Nybegynder
13. august 2011 - 14:50 #2
Min router skifter allerede til den mindst brugte kanael, og har også tidligere selv forsøgt at bruge den der ligger længst fra de andre. Den har for det meste ikke travlt, der kører torrents igennem engang imellem. Men det er normalt ikke noget jeg gør meget i.
Avatar billede .zeke Nybegynder
21. august 2011 - 00:15 #3
Skiftede netkort og så forsvandt problemet, ved ikke om der har været et problem med mit linksys netkort.