Avatar billede donslund Nybegynder
10. august 2011 - 19:25 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Linksys e4200 mister forbindelsen

Min Linksys e4200 router mister forbindelsen til Internettet ca. hvert 20. minut. Det plejer at komme igen efter ca. 10 minutter eller hvis man lige kortvarigt tager strømmen.
Når nettet ryger, er det stadig muligt at tilgå routeren lokalt via 192.168.1.1, men der er ingen adgang til internettet.

Jeg har tjekket om der er ny firmware, det er der ikke. Routeren er helt ny.

Jeg har tænkt lidt på MTU. Standard er 1500, men jeg ved ikke hvordan jeg finder ud af hvad der er optimalt her.
Avatar billede Cypern Nybegynder
10. august 2011 - 19:45 #1
Ja ved godt det lyder mærkeligt, men har du Norton Antivirus på din maskine ?
Avatar billede donslund Nybegynder
10. august 2011 - 19:51 #2
Nogle gange er der mystiske løsninger på mærkelige problemer. Men nej, Microsoft Security Essentials.
10. august 2011 - 19:53 #3
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede donslund Nybegynder
10. august 2011 - 20:21 #4
Naturligvis.

Windows 7 Professionel 64 bit opdateret med alt fra Windows Update
Avatar billede donslund Nybegynder
10. august 2011 - 20:23 #5
Men i øvrigt så er der problemer med kablet forbindelse til Win7 og trådløst til XP.

Men da der stadig er lokal adgang til routeren når internettet forsvinder, så mener jeg ikke det er på maskinerne problemet ligger. Det forsvinder begge steder på samme tid.

Derfor er oplysningen om styresystem helt sikkert stadigvæk rar at have.
Avatar billede chalde Seniormester
10. august 2011 - 21:39 #6
#0 MTU skal du ikke ændre på medmindre du specifikt får besked på det fra udbyderen.
Hvis du går under status når problemet opstår, hvad får du så af info?
Prøv evt. at release og forny DHCP og se om det afhjælper problemet med det samme.

Men udover det, hvordan er resten af dit setup? (udbyder, udstyr fra udbyder osv..)

#3 Lyder ikke som et OS-relateret problem.
Avatar billede donslund Nybegynder
10. august 2011 - 22:19 #7
DHCP skal jeg lige forsøge når problemet opstår igen.

Det er en 40/40 forbindelse fra Sydenergi. Modemmet fra SE ved jeg ikke lige hvad er for et, men det er koblet til en Linksys E4200 router med Firmware 1.0.02
Avatar billede chalde Seniormester
11. august 2011 - 09:05 #8
Har det virket før med andet udstyr på?
Hvad sker der hvis du kører uden router og direkte i modem?
Avatar billede donslund Nybegynder
11. august 2011 - 11:34 #9
Det har virket før ja. Ind i mellem smuttede den trådløse af, men kabel har virket uden problemer.
Der er ingen problemer hvis jge kører direkte fra modem til Win7-maskine.
11. august 2011 - 11:49 #10
... sansynligvis/muligvis forstyrrelser fra andre trådløse enheder i nærheden.
Du bør/skal skifte frekvens på Routeren...
Avatar billede donslund Nybegynder
11. august 2011 - 13:43 #11
Men hvorfor går det ud over det kablede forbindelse?
11. august 2011 - 14:21 #12
Nåååå - nu forstod jeg den...

Hmmm.... har du selv 'pillet' Routerens opsætning ?
Avatar billede donslund Nybegynder
11. august 2011 - 20:23 #13
Nej, lige nu kører den med fabriksindstillingerne, på nær SSID og password.
Avatar billede Giffi Nybegynder
12. august 2011 - 10:50 #14
Hej..
Her kommer en trøst til dig..
Jeg er nu på min 3 E4200-router og har stadig samme problem..
Har talt adskillige gane med Linksys-support og deres eneste løsning er : Køb en anden model...
Min gamle WRT610N kører fejlfrit, hvorimod E4200 er helt umulig..
Har beskæftiget mig med netværk i snart 20 år og hart aldrig mødt noget lignende..
ALT er forsøgt...
så... Kom med et godt råd..

Kører på SE Fiberbredbånd 50/50Mb
Avatar billede donslund Nybegynder
12. august 2011 - 18:12 #15
Hm. Det var jo ikke lige det svar jeg søgte :-)

Det må de da gøre noget ved.
Avatar billede Giffi Nybegynder
13. august 2011 - 07:51 #16
Har så sent som igår, snakket med Linksys-Support igen og der er nu oprettet en egentlig sag på problemet.. Så må vi jo se..
Kan se rundt på div forums, at jeg ikke er alene med problemet..
Ellers er det jo 1000,-kr der ligger henne i skuffen...
Surt..
Avatar billede donslund Nybegynder
13. august 2011 - 08:56 #17
Men hvis ikke Linksys kan løse problemet må de vel tage deres produkt retur.
Avatar billede Giffi Nybegynder
13. august 2011 - 09:05 #18
Ja, leverandøren har såmænd været flink nok og byttet den 2 gange, men nu er de 2 ugers ombytnings/returret jo ovre, så nu må vi se hvad der sker...
Avatar billede donslund Nybegynder
19. august 2011 - 09:52 #19
Noget nyt fra Linksys?
Avatar billede Giffi Nybegynder
19. august 2011 - 10:30 #20
Næh.. Der er intet sket endnu, men jeg prøver at rykke dem i næste uge...
Avatar billede donslund Nybegynder
28. august 2011 - 17:25 #21
Er der nogen jeg kan skrive til for at hjælpe processen på vej?
Avatar billede Giffi Nybegynder
28. august 2011 - 21:27 #22
Du skal kontakte Linksys via telefon og bede dem oprette en sag på det, så de fatter, at der er et problem...
Det har jeg gjort, og så må vi håbe de forstår...
Jeg rykker dem jævnligt....!!
Avatar billede Giffi Nybegynder
29. august 2011 - 15:30 #23
Har nu konstateret at det er et problem i forbindelse med, at der i sofware ver 1.0.02 er tilføjet et afsnit med de nye IPv6 protokoller.. I version 1.0.01 findes disse ikke, og der kører routeren fuldstændigt fejfrit..
I samme øjeblik der opdateres til version 1.0.02 optræder problemet med 15-20minutters mellemrum...
Håber Linksys snart gør noget ved det...!!
Avatar billede donslund Nybegynder
29. august 2011 - 20:27 #24
Ja, så må de da komme med et opdatering til deres firmware. Kan man downgrade?
Avatar billede Giffi Nybegynder
29. august 2011 - 20:52 #25
Ja, det kan du godt...
Avatar billede Giffi Nybegynder
30. august 2011 - 07:49 #26
Avatar billede donslund Nybegynder
12. september 2011 - 11:32 #27
Og sikke da det kører efter den fik den gamle firmware.

Skal vi ikke lukke denne tråd?
Avatar billede Giffi Nybegynder
12. september 2011 - 13:08 #28
OK. Luk, og så venter vi blot på at Linksys kommer med en rettet firmware...
Avatar billede donslund Nybegynder
12. september 2011 - 13:51 #29
Jeps