Avatar billede angelenglen Nybegynder
10. august 2011 - 13:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Service der overvåger mit program

Jeg er i gang med at udvikle et Windows GUI program i VB.Net, og har i den forbindelse brug for at udvikle et selvstændigt "program" der skal køre som en Service i baggrunden.

Denne Service skal overvåge om mit hovedprogram kører, og starte det hvis det ikke gør.
Servicen skal desuden kunne "pinge" mit program og få svar - og hvis det ikke får svar skal det "dræbe" programmet og starte det igen (for hvis der ikke kommer svar, må programmet jo "hænge").

Det betyder at der skal være noget kode i mit hovedprogram der kan svare på "pings" fra servicen.

Nogen der kan hjælpe til hvordan jeg løser denne opgave?
Avatar billede angelenglen Nybegynder
10. august 2011 - 13:43 #1
Ps. Jeg beklager hvis andre allerede har stillet dette spørgsmål, jeg har søgt efter det herinde, men kunne ikke finde noget der minder om det med den søge-funktion eksperten stiller til rådighed.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2011 - 15:06 #2
Der er en soege funktion oppe i oeverste hoejre hjoerne.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2011 - 15:08 #3
jeg ville nok lade dit program vaere en remoting server og saa lade din check service vaere remoting client og forsoege at connecte

(du kan ogsaa bruge den lidt nyere WCF teknologi - den kan meget mere, men er altsaa ogsaa lidt mere langhaaret at forstaa)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
10. august 2011 - 15:27 #4
Jeg har set den søgefunktion, den er useless, den finder alt for meget junk fra irrelevante kategorier.

Har du evt. nogle gode links, evt. på eksempler, der drejer sig om remoting server eller WCF
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2011 - 15:34 #5
Soegefunktionen er ikke alt for god.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2011 - 15:37 #6
http://www.eksperten.dk/guide/157

viser remoting i VB.NET
Avatar billede angelenglen Nybegynder
17. august 2011 - 14:37 #7
Fik det til at virke med Remoting :-)

Tog lidt tid, men sådan er det jo når man skal lære noget nyt :-D

Læg svar for points.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2011 - 15:00 #8
svar