Avatar billede jakobdo Ekspert
08. august 2011 - 13:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Load balancing på mysql databaser

Hej,
hvordan laver man noget load balancing på mysql databaser?
Det skal være sådan man har 2 ens kopiere kørende synkron, og går den ene ned, så vil den anden køre videre og omvendt.
Og data skal gemmes begge steder i samme sekund, som data nu engang skrives.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2011 - 16:40 #1
Jeg mener at der er to muligheder:

A)

standard SQL
master + en eller flere slaves
app sender all opdateringer til master
hvis master gaar ned sender app til ny master
app sender alle forespoergsler til loadbalaner som fordeler paa noder

B)

MySQL Cluster produktet som er anderledes fra standard MySQL
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. august 2011 - 20:04 #2
Tak arne, jeg kigger på det.
Smid du bare et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2011 - 20:25 #3
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2011 - 20:26 #4
Jeg googlede lige lidt.

Til syneladende har MySQL 5.1.18 introduceret noget nyt, saa MySQL kan koere active-active master-master replikering.

Se:

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/mysql-cluster-replication-multi-master.html
http://www.clusterdb.com/mysql-cluster/setting-up-mysql-asynchronous-replication-for-high-availability/
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. august 2011 - 21:44 #5
Takker for mere info Arne. :o)