Avatar billede tingholm Mester
08. august 2011 - 09:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor vil firmaer tilbyde at lave gratis hjemmeside?

Hej Eksperter

Jeg har ingen anelse om hvor jeg skulle oprette spørgsmålet, så beklager hvis ikke jeg har ramt rigtigt...

Jeg er nu, i forbindelse med mit arbejde, blevet kontaktet af 3 forskellige virksomheder i løbet af et års tid. De tilbyder at lave os en ny hjemmeside, med billeder, grafik og det hele. Det eneste de ville have var lov til at bruge os som reference, da de var på vej ind på markedet i vores lokalområde...

Jeg er noget skeptisk, jeg kan ikke se de kan bruge ret meget energi på at lave os en gratis hjemmeside og når noget lydder for godt til at være sandt, er det som regel også tilfældet.

Jeg forestiller mig at jeg pludselig skal betale formuer for hosting, eller ikke kan bruge siden til noget uden tilkøb af moduler som så ikke var gratis eller lign...

Nogen der ved hvad dette nummer går ud på, eller er aftalen reel nok. At de simpelthen mangler referencer?
Avatar billede The_Buzz Novice
08. august 2011 - 10:12 #1
Hej

Nu kan jeg selvfølgelig ikke så let svare for andre der laver hjemmesider... Personligt mangler jeg ikke referencer http://www.modified.dk/freelance_referencer.pro men jeg har i starten af min karriere manglet dem.

Jeg mener dog, man får hvad man betaler for, og får man noget gratis, kan man ikke forvente den dyre forkromede løsning.

En ting er dog sikkert, så længe det er dit eget domænenavn - f.eks. menuen.dk - så kan de lave en hjemmeside, men du har vel altid ret til at flytte dit website hvis du er utilfreds, de får jo ikke råderet over domænet bare fordi de laver en site til dig.

Jeg vil dog anbefale dig, at lave en freelance eller byggekontrakt - du kan finde et eksempel på min kontaktside: http://www.modified.dk/freelance_kontakt.pro
Avatar billede The_Buzz Novice
08. august 2011 - 10:27 #2
En anden ting, kunne jo være - at de vil bygge noget halvfærdigt noget, og så bonge dig en million-milliard i timer for at lave det færdigt. Ligesom kvaksalverne i tv.
Avatar billede jonasboege Praktikant
10. august 2011 - 09:29 #3
Jeg vil gerne have en gratis løsning..., så send bare henvendelserne til mig :-)
Lige nu har jeg kun en tanke om at lave noget udlejningsforretning, hvor jeg vil have en hjemmeside med booking. Og da det blot er ved tanken tør jeg ikke ofre 20-30.000 på en løsning... Er der nogen, der kender nogen, der måske studerer noget datamatiker og mangler en speciale/afgangsprojekt med masser af kød på?
Lige nu ser det bare sådan ud: www.delebillig.dk
Avatar billede mikaelch Novice
22. august 2011 - 01:59 #4
fordi de vil have et fodnote links så de får gratis reklame igen der har større værdi end koster at reklamer

fordi de tilbyder man får gratis men dit webhotel skal ligge her med deres koster lige 300 kr mere end normalt og din trafik på siden er ikke vild
Avatar billede tingholm Mester
21. oktober 2011 - 14:58 #5
Tjaa... vi kommer nok ikke nærmere noget her.
The_Buzz og mikaelch smider i svar til points?
Avatar billede tingholm Mester
21. november 2011 - 19:22 #6
Jeg dømmer for nøl og lukker...
Håber ikke i føler jer snydt for points ;)