Avatar billede ingeman Juniormester
07. august 2011 - 13:25 Der er 8 kommentarer

Rediger text fil på iis 6.0 webserver

ASP kode som kan indlæse en textfil - rediger - og gemme den igen - altsammen fra client websiden siden ?
Avatar billede ingeman Juniormester
07. august 2011 - 13:27 #1
textfilen ligger på iis 6.0 webserveren
Avatar billede keysersoze Guru
07. august 2011 - 13:28 #2
Avatar billede ingeman Juniormester
07. august 2011 - 13:34 #3
Notepad ?
Avatar billede keysersoze Guru
07. august 2011 - 13:52 #4
Photoshop ?

... ikke forstået?
Avatar billede ingeman Juniormester
07. august 2011 - 14:07 #5
NotePad.exe ligger på serveren - kan den bruges til at åbne - rediger og gemme med (filen har ext .txt) ?
Avatar billede keysersoze Guru
07. august 2011 - 14:22 #6
ASP har indbygget funktionalitet til det, FSO, så hvorfor ikke benytte det?
Avatar billede ingeman Juniormester
07. august 2011 - 14:27 #7
Rigtigt - men kan man med FSO læse en filnavn.asp fra client der ligger på serveren - altså rediger ens kode fra en web client ?
Avatar billede keysersoze Guru
07. august 2011 - 15:22 #8
det kan du sagtens - om du skal læse en txt- eller asp-fil gør ingen forskel. Spørgsmålet er så bare om man virkelig ønsker at kunne redigere asp-filer på den måde fremfor at gemme data i en egentlig datakilde, fx en database.