Avatar billede Jensen190 Nybegynder
04. august 2011 - 23:34 Der er 4 kommentarer

Internettet hopper af !

Hej jeg har LÆNGE haft problemer med min internet tilkobling som nogle gange enten hopper af i en 5 min tid eller bliver utroligt langsomt..
Jeg har en NETGEAR WGR614 v6 Router og et Motorola SBS 5100 Surfboard Cable Modem.

Jeg har prøvet.
- At skifter netværkskablerne ud med nogle nyere reservekabler
- At genstartet modem og router
- Koble alle netværkstilkoblinger fra på nær 1 fra.
- At formatere computeren
- At gennemskanne for virus.

Intet har virket, jeg koblede for et år siden en reserve router af samme model til da problemet første gang opstod, det virkede en måneds tid så begyndte problemet igen.

Jeg har ydermere haft fat flere gange i min internetudbyder, men enten virker det til at jeg ved mere om internet hardware end de gør, ellers sender de et af deres såkaldte erfarene personale der så konkludere at der ikke er noget i vejen med modemet eller router at jeg skal genstarte systemet i ny og næ, eller også tro på myten om at alle danskere jo sidder på internettet i weekenden som derfor sænker hastigheden...

Og ja.. Jeg har læst andre forumer herinde vedrørende problemer med samme model, men kan ikke umiddelbart finde frem til en løsning på problemet.
05. august 2011 - 08:29 #1
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Jensen190 Nybegynder
05. august 2011 - 13:48 #2
Windows 7 Ultimate 32-bit
Avatar billede soereno Nybegynder
05. august 2011 - 14:09 #3
Prøv at gå ind på TDC Forum og læs de stakkevis af emails
vedr net problemer.
Avatar billede Jensen190 Nybegynder
05. august 2011 - 23:50 #4
Tak for oplysningen, men jeg har prøvet TDC forum og kan ikke finde nogen svar på netop mit problem der..