Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
04. august 2011 - 15:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Print i VB.NET

Hej

Jeg har fået et lille problem, førhen når jeg ville lave en udskrift, har jeg først skrevet til en html fil. Hvor jeg derefter så har indlæst html filen, til en webbrowser og så udskrevet.

Her er problemet så, nu skal jeg så have lavet en udskrift hvor siden skal være liggende. Men umiddelbart ser det ikke ud til at jeg lige som margins kan styre det i registerings databasen.

Nogen idér til hvordan jeg kan vende den om, eller er jeg ude i at skal lave min udskrift på en helt anden måde?

Evt. nogen forslag til hvordan jeg kan lave en udskrift, hvis det ikke skal være med HTML

På forhånd tak
Avatar billede wjens Guru
04. august 2011 - 16:03 #1
Du kan udskrive til en PDF, her kan du styre stort set alt.
Programmeringen kan dog godt være noget besværlig.

Der findes flere brugbare komponenter til formålet.
Se f.eks.: http://www.eksperten.dk/spm/934718#reply_7757007
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
05. august 2011 - 08:26 #2
Kan det passe at man umiddelbart skal have en pdf skabelon for at bruge itextsharp?

Læser lige lidt videre på det :-)
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
05. august 2011 - 11:28 #3
Har læst lidt videre og kan se der er noget "Report" generator i den fulde version af Visual studio.

Er det noget du har erfaring med?
Avatar billede wjens Guru
05. august 2011 - 13:22 #4
Nej.

Jeg har brugt itextsharp til at generere formatteret output fra en hjemmeside, hvor brugeren får det som pdf.
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
08. august 2011 - 08:05 #5
Nu skal jeg lige forstå det rigtigt, du har først lavet din hjemmeside, og derefter har du så brugt itextsharp til at udskrive den til pdf ikke? og der kan du få lov at bestemme at siden skal være liggende?
Avatar billede wjens Guru
08. august 2011 - 08:22 #6
Jeg har en hjemmeside skrevet i .NET på normal vis.

På siden er der en funktion, hvor man kan vælge forskellige "udskrifter", hvor udskriften genereres som pdf. Jeg udnytter her at pdf giver meget bedre muligheder for at styre formattet, herunder margen og papirstørrelse. F.eks. til at lave adresse-labels, der passer til papir med udstansede labels.

Jeg har ikke prøvet med A4 liggende, men det må kunne styres som alt andet.
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
08. august 2011 - 08:27 #7
Okay, jeg vil prøve om jeg kan finde ud af at bruge det :-)

Smider du et svar?
Avatar billede wjens Guru
08. august 2011 - 20:57 #8
Ok. Håber du kan bruge det.

Jeg husker programmeringen som lidt noget "bøvl". Der skulle mange forsøg til at give det output jeg ville have.