Avatar billede High85 Nybegynder
03. august 2011 - 14:39 Der er 9 kommentarer

Dvi mangler rød farve

hej har lige købt en ny skærm som ikke vil vise de røde farver nogen der ved hvad problemet kan være???

Motherboard: D1826-G41
Grafikkort: radeo x800 gto
skærm: G2400wd (1920*1200)

problemet er kn når jeg kører med dvi
Avatar billede Ialocin Novice
03. august 2011 - 15:09 #1
Hej High85

Farvefejl skyldes typisk et kabelbrud eller et af benene i stikket er trykket skæv/knækket ?

Har du prøvet med et andet DVI kabel ??

Her er et link til DVI stikforbindelserne: http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en%7Cda&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede High85 Nybegynder
03. august 2011 - 15:17 #2
har prøvet med 3 forskellige kabler så tror ikke det er der problemet ligger det irriterer mig godt nok helt vildt
Avatar billede Ialocin Novice
03. august 2011 - 15:34 #3
Hej High85

Så er jeg svar skyldig ? .... Men uden at kloge for meget rundt i noget jeg ikke aner en pind om, så må det jo være dvi outputtet på din pc/grafikkort der er defekt ??

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede High85 Nybegynder
03. august 2011 - 15:42 #4
bruger det jo stadig når jeg kører med vga, men så er der bare en adapter på så tror heller ikke det kan være det men er ikke sikker:(
Avatar billede thov Forsker
03. august 2011 - 16:36 #5
Det mest almindelige er 'single-link' DVI kabler, men kommer man op på 24"skærme er det for lidt - så skal der bruges dual-link kabler.

Stikkene er de samme - men alle pindene er i brug.
Grafikkortets max. opløsning er så høj, at DVI udtaget helt sikkert er bestykket til dual-link, så du har nok kun testet med single-link kabler.
Avatar billede High85 Nybegynder
03. august 2011 - 20:44 #6
hmm tror jeg også jeg har prøvet er det ikke nr 4 stik på listen på linket nede under...

http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en%7Cda&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface
Avatar billede thov Forsker
04. august 2011 - 00:00 #7
Kig på kabelstikkene.
Er der ikke 'fuldt hus' (alle 24 pins), er det et single-link kabel.
De 4 pins omkring styretappen tæller ikke med, for de er til det analoge VGA signal.
Avatar billede High85 Nybegynder
04. august 2011 - 03:15 #8
sådan et har jeg liggende og har prøvet det med samme effekt
Avatar billede teknik Juniormester
06. august 2011 - 11:06 #9
Giv skærmen én chance til, ved at teste den op imod en anden PC.
Dur den heller ikke der, ja så retur til forhandleren med den.

De fleste web shops har en standard "RMA" blanket som man skal udfylde/vedlægge, en fakturakopi eller et fakturanummer, til bevis for køb og købsdato fordres også.