Avatar billede Linedaugaard Nybegynder
01. august 2011 - 18:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

joomla installation

Hej

Jeg er ved og installere joomla på min one.com server.

jeg er nået der til hvor jeg skal indtaste mysql oplysniger, hostname mm.
men jeg får en fejlmelding som hedder:
Kunne ikke tilslutte til databasen. Forbindelsen returnerede nummer: 2

nogen som har en ide om hvad det er der er galt?.. er det fordi jeg skriver det forkerte hostname?

mvh. line
Avatar billede nopper Praktikant
01. august 2011 - 18:19 #1
Hostname er normalt loclahost. Husk det rigtig database navn, som du har fået ved oprettelsen af din konto.
Avatar billede Linedaugaard Nybegynder
01. august 2011 - 18:26 #2
ja men problemet er at jeg sys jeg skriver det rigtige.
men får hele tiden denne melding:
Kunne ikke tilslutte til databasen. Forbindelsen returnerede nummer: 2

ved ikke hvad det nummer 2 er?.. det må vel henvise til den del som ikke er udfyldt rigtig?
Avatar billede Linedaugaard Nybegynder
01. august 2011 - 18:35 #3
ved bare ikke hvilken del det er :)
01. august 2011 - 20:41 #4
Nu har jeg selv installeret Joomla ved one.com.  Når man installerer Joomla eller Drupal (jeg har ikke prøvet flere CMS's) anlægger man normalt en database for installationen, men da jeg ville gøre det og spurgte mig for hos one.com's helpdesk fik jeg at vide, at man hos one.com kun får en database.  Så mine Joomla tabeller står altså mellem alle mine andre mysql tabeller.  'Forbindelsen returnerede nummer 2' kunne måske betyde, at du prøver at oprette en database ved siden af den der blev oprettet oprindligt af one.com.

Min egen database login jeg fik, da jeg blev oprettet på one.com og som jeg så har brugt for Joomla er følgende (jeg har lavet om på det af sikkerhedshensyn, men det er realistisk:

Min domaine er christianjorgensen.be, så min database host er christianjorgensen.be.mysql
usernavn er christianjorg
databasenavnet er det samme, christianjorg

Hvis du har fået lignende oplysninger da du blev oprettet hos one.com, så brug disse for Joomla.  Hvis det ikke virker, så spørg one.com's helpdesk.
Avatar billede tk_mcgregor Nybegynder
01. august 2011 - 21:24 #5
Jeg har lige prøvet at installere sidste nye version af joomla på min konto ved One.com, og du skal bruge følgene oplysninger:

Databasetype: mySQL
Hostnavn: localhost
Brugernavn: eks. joomla_dk (Hvis din hjemmeside hedder joomla.dk)
Adgangskode: Se brev/mail frs One.com
Databasenavn: samme som brugernavn
Tabelpræfiks: Det der står først i tabelnavnene.

Håber du kan få det til at virke.

.-) Tom
04. august 2011 - 05:39 #6
Linedaugaard, fik du disse indlæg?  Var de til hjælp?  Forventer du mere?  Så forklar.  Ellers luk venligst spørgsmålet igen.