Avatar billede tholjoh Nybegynder
01. august 2011 - 10:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Importere data til Excel

Hej Ekperter

Jeg forsøger at importere nogle data fra min SQL Server 2000 til Excel 2007 via Data->Hent eksterne data->Fra andre kilder->Fra SQL Server. Jeg angiver servernavnet og vælger Brug Winows-godkendelse.
Men når jeg klikker Næste> får jeg fejlen "Cannot open user default database. Login failed."

På serveren er der oprettet et login DOMÆNE\SQL_Personale som har databasen Personale_Data som default database. På denne database er der oprettet en bruger SQL_Personale som har det førnævnte login sat som Login name. Brugeren er medlem af rollen PersonaleAfdeling_Role der giver SELECT-rettighed til et par tabeller i databasen.

Hvad er det jeg har glemt/overset?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. august 2011 - 12:00 #1
Brug Sql Authentication istedet for Win Auth.
Avatar billede tholjoh Nybegynder
01. august 2011 - 12:15 #2
Det kunne jeg måske gøre, men jeg vil egentlig hellere vide hvorfor det jeg allerede gør ikke virker.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. august 2011 - 18:45 #3
Uden jeg lige kender dit setup, så gætter jeg på at din sql server ikke er på samme maskine som Excel?
Avatar billede tholjoh Nybegynder
02. august 2011 - 07:26 #4
Det er fuldstændig korrekt.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
02. august 2011 - 17:30 #5
Det er et problem at videresende authentication, det var det ihvertfald i starten af år 2000. Jeg må indrømme at jeg ikke rigtigt har siddet med det siden, da jeg så istedet blot har benyttet mig en sql authentication og krypteret dette hvor det har været nødvendigt.

Anyway.. så vidt jeg husker var det noget med NTLM og fordi Active Directory, AD'et skulle opsættes på en bestemt måde, men jeg fandt aldrig ud af det. Vi havde faktisk en ekstern konsulent på da jeg fandt frem til hvad der skulle gøres, men ændringerne var ret omfattende, så vi opgav.

Anyway.. jeg søgte lidt og fandt noget, dog omkring Excel Services og Sharepoint..

http://blogs.msdn.com/b/martinkearn/archive/2007/04/27/configuring-kerberos-for-sharepoint-2007-part-2-excel-services-and-sql-analysis-services.aspx

Måske det kan bringe dig videre :)
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
16. august 2011 - 00:19 #6
Der kan jo være mange årsager..
Kan du få den til at connecte via en ODBC?
Har du eventuelt restored din database, og derfor står med en orphend user?
Avatar billede tholjoh Nybegynder
31. august 2011 - 07:49 #7
Ingen løsning fundet... men problemet er ikke længere aktuelt