Avatar billede egmose Novice
28. juli 2011 - 21:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Rette Template i joomla

Hej
Jeg er ikke den skarpeste til joomla, men skal have rettet nogen få ting, i html koden, f.eks. nogen h3´er til h1 osv. Men hvor dælen gør jeg det?

Under template manager -> edit -> Edit HTML, får jeg en masse PHP kode spyttet i hovedet. Det jo ikke lige meningen. Hvor kan jeg finde filerne på serveren?
29. juli 2011 - 07:00 #1
For at være en pindehugger, så må du mangle et trin i stien til EditHTML, nemlig at du, når du har fået template manager, vælger en bestemt template ved at sætte prik ud for navnet, for eksempel beez, og så klikke på edit -> EditHTML.  (Det samme kunne du forøvrigt have opnået ved at klikke på navnet beez.)

Skal spørgsmålet så forstås således, at den fil du ser under EditHTML vil du se direkte på serveren?  Den finder du ved at gå til roden på websiden, i mange tilfælde htdocs (i mit tilfælde Joomla) og derunder vælge templates -> beez -> index.php

Eller skal spørgsmålet forstås således, at du skal finde hvor i koden du skal rette h3'erne til h1?  I så fald, er du proficient nok i html/php til at kunne følge koden for at se, hvornår den kommer til de elementer du vil rette?  Ellers kan du kopiere koden (fra EtitHTMP eller filen på serveren) til en editor og søge efter <h3 .  Et andet hjælpemiddel er dette:  Når du ser websiden på browseren og har url'en for oven (i mit tilfælde http://christianjorgensen.be/Joomla/ ) så kan du tilføje ?tp=1, altså http://christianjorgensen.be/Joomla/?tp=1 .  Så får du siden at se med med et overlay med navnene på de forskellige elementer, såsom 'user3', 'left', 'footer'.
31. juli 2011 - 09:43 #2
egmose, fik du mit indlæg?  Hvis ja, og eftersom du ikke er kommet tilbage med kommentarer, går jeg ud fra, at du kunne bruge mit indlæg.  Jeg opretter derfor et svar for lukning og points.  Hvis der er mere du vil, så siger du til.