Avatar billede mjha Nybegynder
28. juli 2011 - 14:33 Der er 12 kommentarer

Betale skat ?

Hej

Hvordan og hvorledes skal man betale skat af reklame penge på sin hjemmeside `? og hvis det er en fast "indtægt" skal man oprette cvr og hele dynen ?

Mvh Michael
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2011 - 14:46 #1
hvis du er under ca 50.000kr/år, så er det bare alm b-indkomst.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juli 2011 - 15:19 #2
Du maa skulle betale skat af indtaegten.

Men hvis din business er lidt serioes kan du ogsaa traekke udgifterne fra.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2011 - 15:36 #3
Avatar billede The_Buzz Novice
28. juli 2011 - 15:48 #4
Du ville måske få flere svar på www.amino.dk da der er masser af revisorer osv der sidder og giver gode råd.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
28. juli 2011 - 16:13 #5
Naturligvis er det skattepligtig indtægt.

Som claes57 skriver ligger grænsen pt på 50.000 uden cvr nr.

MEN du må gerne oprette cvr selvom indtægten er lavere end 50.000,00 - dog skal du da betale moms, hvilket i denne situation vil være tosset (få udgifter)

Men er du i gang med at gøre klar til det helt store affiliate eventyr, så kan du jo lige så godt få dig et cvr nr.
Avatar billede Supenno Nybegynder
09. februar 2012 - 18:28 #6
I bliver ved med at nævne at man ved lov har tilladelse til ikke at lade sig CVR registere ved et overskud på under 50.000 kroner, har i nogle officielle sider hvor dette kan læses? :) jeg har på flere forums læst dette, men hvor kan jeg blive 100% bekræftet i dette?

På forhånd tak
Avatar billede keysersoze Guru
09. februar 2012 - 18:51 #7
ikke overskud - omsætning. http://www.eogs.dk/sw25498.asp
Avatar billede Supenno Nybegynder
09. februar 2012 - 18:59 #8
Ja det er selvfølgelig lovligt ikke at lade sig moms registrere.
Men hvor står der at du ikke behøves at have et CVR nummer? :)

På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
09. februar 2012 - 19:40 #9
det er det samme - har du et cvr-nummer er du også registreret hos skat, og dermed er resten (moms og skatteafregning) registreret.

Under 50-000kr gider de ikke registrere - bare du husker at betale b-skat - ellers slår de dobbelt ned.
Avatar billede keysersoze Guru
09. februar 2012 - 19:48 #10
Spørgsmålet er om du ikke er ved at overtage denne tråd i lidt for stor grad og i stedet enten burde oprette din egen eller gå til et egentlig iværksætter-forum, fx amino.dk.

Der står jo tydeligt i linket, at du først har pligt til at registrere dig når omsætningen er over 50k - ergo har du ikke pligt til det når du omsætter under men kan selvfølgelig vælge det alligevel. Da momsregistereing og oprettelse af CVR, med meget få undtagelser (bla taxa og momsfrie foreninger mener jeg), følger hinanden hænger det sammen som forklaret i linket.
Avatar billede Supenno Nybegynder
09. februar 2012 - 20:05 #11
Grunden til jeg betvivler der er, at jeg snakkede med en fra statsforvaltningen den anden dag og han forsikrede mig at man ikke kunne drive virksomhed uden et egentligt CVR nummer :)
jeg kan godt se at der står du ikke behøves at lade dig registrerer ved en omsætning under 50.000 - men du skal huske vi er inde under en afdeling som hedder MOMS! :)
Derudover er det bestemt muligt at lade sig registre og anskaffe sig et CVR nummer uden at lade sig momsregistrere Claes57 :)
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
09. februar 2012 - 21:38 #12
Indtægter fafra omsætning op til 50.000  skatteindberetter du som B-skat på din selvangivelse.

Loven er meget simpel på det område.

Ham du har talt med kender tilsyneladende ikke loven.