Avatar billede elohite Nybegynder
02. august 2001 - 10:18 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Kan man se hvis en bestemt server er op og kører

Er det nemt at lave en side hvor man kan se hvis serveren er oppe og kører, eller hvis den er nede(på en true eller False basis?

Og hvordan gør man det?

Jeg har ingen kendskab til XML...
Avatar billede lrj Nybegynder
02. august 2001 - 23:17 #1
Øh, hvordan har du tænkt dig at bruge XML til det? Du har vist brug for en anden teknologi som ASP eller PHP...?
Avatar billede bosse88 Nybegynder
16. august 2001 - 08:08 #2
hvis du har masser af tid kan du jo sidde pinge serveren :)
Avatar billede moykal Nybegynder
16. august 2001 - 23:51 #3
Lyder ikke lige som et xml-spørgsmål. Ping er vist hvad du vil.
Avatar billede euroman28 Nybegynder
10. september 2001 - 16:04 #4
du kan eksekvere en batch fil der laver ping servernavn > ping.txt
Med asp eller php kan du læse resultatet fra txt-dokumentet.
XML er ikke et programmeringssprog..det kan i sig selv ikke noget andet end at opbevare data.
Avatar billede herchin Nybegynder
13. september 2001 - 14:30 #5
XML er ikke et script-sprog som php, asp og lign. Derfor er der ingen mulighed for at løse dit problem med XML!

XML minder (ikke at det er det samme!!!) om HTML, hvor du jo heller ikke har mulighed for at udføre sådanne funktioner.