Avatar billede Kenneth31 Nybegynder
26. juli 2011 - 19:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

graf over blodtryk - opdele grafen i morgen/aften

Jeg skal opstille en graf over blodtryk, som måles både morgen og aften. Datasættet er faktisk opstillet som den skabelon Microsoft tilbyder:
http://office.microsoft.com/da-dk/templates/registrering-af-blodtryk-TC010073878.aspx

Altså:
DATO  MÅLING  SYS.  DIAS. HJERTE
20/7  Morgen  137  84    70
20/7  Aften    139  83    72
21/7  Morgen  140  85    78
21/7  Aften    138  85    69
osv.

Men pointen i at måle morgen/aften er jo netop udsving herimellem, så hvordan deler man grafen op, så der en særskilt graf for morgen/aften??

Jeg tænker noget med at den skat tage hveranden celle og samle i én linie op grafen.

På forhånd tak!!
Avatar billede Christiano_ez Nybegynder
26. juli 2011 - 20:16 #1
Jeg ville nok bare lave det ligesom vejrudsigten - dvs. at jeg ville lægge data op af y-aksen og skiftevis morgen-aften hen ad x-aksen og så se på det som en bølget kurve.... Evt. kan man sætte labels på under datoerne.
Avatar billede store-morten Ekspert
26. juli 2011 - 20:39 #2
Har du ikke hentet skabelonen?
Kan/gør den ikke det du efterlyser.
Avatar billede store-morten Ekspert
26. juli 2011 - 20:56 #3
Hvis ikke!

Så marker dine data, og sæt auto-filter på, opret dit Diagram.
Diagrammet viser nu morgen/aften/morgen... osv.

Vælg der efter med auto-filter 'Klokken' morgen, og Diagrammet skifter automatisk til morgen graf.

Vælg der efter med auto-filter 'Klokken' aften, og Diagrammet skifter automatisk til aften graf.
Avatar billede store-morten Ekspert
26. juli 2011 - 21:00 #4
Bliver i dit eks.

Vælg der efter med auto-filter 'MÅLING'-> morgen, og Diagrammet skifter automatisk til morgen graf.

Vælg der efter med auto-filter 'MÅLING'-> aften, og Diagrammet skifter automatisk til aften graf.
Avatar billede store-morten Ekspert
28. juli 2011 - 18:10 #5
Kan du få det til at virke?
Avatar billede Kenneth31 Nybegynder
31. juli 2011 - 22:10 #6
Tak, Morten!
Sender du et svar??
Avatar billede store-morten Ekspert
31. juli 2011 - 22:49 #7
Velbekomme.