Avatar billede tiger_dk Mester
26. juli 2011 - 11:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

To skærme, et grafikort....

Hej !

Jeg har et spørgsmål, jeg har fået mig en anden skærm og i den sammenhæng, har jeg så to skræme nu. Ja, jeg ved godt det lyder måske lidt mystisk, hvorfor har vedkommende nu fået en mere skærm, jo altså det har det noget at gøre med det her indlæg http://www.eksperten.dk/spm/936099 som jeg har igang med (og ja jeg ved godt der ikke er udgivet point endnu, men det kommer bare rolig !! dyret er ikke indkøbt nu, det er kun første etape der er taget hul på, nemlig skærmen).

Og i den sammen, har jeg så fået den nye skærm koblet til, det fik jeg i går, og den skrærm står så ved siden af. Nu kommer selve spørgsmålet så, jeg har sådan et gammelt grafikkort NVIDIA GeForce 8600 GT siddende i min maskine lige nu. Så kunne jeg godt tænke mig at vide, kan jeg så også koble den anden skærm til, altså sådan at jeg f.eks. kan flytte musen fra den ene skræm til anden. I ved godt hvad jeg mener.

Der er et VGA og DVI stik i den gamle skærm og i den nye skærm, i grafikkortet er der to DVI stik.

På forhånd tak !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juli 2011 - 11:05 #1
Hvis graffikkortet har porte nok du skriver den har 2, så er svaret ja
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. juli 2011 - 11:08 #2
Ja det kan du sagtens. Tror det hedder udvidet skrivebord. Man kan komme til indstillinger ved at højreklikke på skrivebordet.
Avatar billede tiger_dk Mester
26. juli 2011 - 11:14 #3
som jeg skriver i inlæget, så er der et VGA og DVI stik i hver af skærmene, dvs. fire ledninger i det hele, som i princippet skal finde vej til pc'en (dog kun nu, da jeg indtil vidre kun har en skærm koblet til). Er det så bare nok at koble begge DVI kablerne til bag i grafikortet fra skærmene også undlade VGA kablerne !

Foresten er det Windows XP - Pro jeg kører med !
Avatar billede tiger_dk Mester
26. juli 2011 - 11:14 #4
(dog kun "2" nu, da jeg indtil vidre kun har en skærm koblet til
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juli 2011 - 11:20 #5
Du kobler de 2 skærme til graffikkortet, derefter skal du med stor sandsynlighed højreklikke på skrivebordet og vælge egenskaber, derefter indstillinger og så vil der stå 1 og 2 i 2 firkanter hvor den ene msåke er lidt inaktiv så venstre klikker du på den og og så kan du klikke på udvid windows skrivebord over til denne skærm
Avatar billede tiger_dk Mester
26. juli 2011 - 11:25 #6
det jeg skriver i #3, skal det gøres på det måde. Jeg vil helst gøre det rigtig første gang !
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juli 2011 - 11:31 #7
Du tager de 2 skærme og tilslutter graffikkortet, hvis graffikkort har dvi kun så skal begge skærme os have dvi til graffikkort, du kan bruge en adapter fra vga til dvi hvis nødvendigt
Avatar billede tiger_dk Mester
26. juli 2011 - 11:36 #8
ok, så undlade at bruge VGA kablet overhovedet, kun koncentere sig og DVI kablerne !
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juli 2011 - 11:42 #9
hvis begge skærme har dvi så benytter du blot det, hvis den ene kun har vga så er du nød til og bruge en vga -> dvi converter :)

(Ved ikke lige hvilke muligheder dine skærme har)
Avatar billede tiger_dk Mester
26. juli 2011 - 11:48 #10
du kan se oppe i inlægget, hvor jeg skriver "..Der er et VGA og et DVI stik i den gamle skærm og i den nye skærm, i grafikkortet er der to DVI stik."

jeg vil prøve det så !
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juli 2011 - 11:50 #11
Så er det klart bedst og benytte ren dvi :)
Avatar billede tiger_dk Mester
26. juli 2011 - 18:19 #12
så kører det bare, det er faktisk lidt blæret ! Det jeg gjorde, var at jeg tog et DVI kabel fra den nye skærm jeg havde fået også ned i grafikkortet, mens det andet kablet blevet et VGA kable fra den gamle skræm med en DVI adaptor på, også ned i grafikkortet. Derefter skulle jeg så ind i indstillinger også udvidde skærmen til skærm nr. 2, også var den der !!

Jeg føler lidt lige som dem der sidder ind på børsen med flere skærme foran sig !

Lig et svar !

Tak for hjælpen !
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juli 2011 - 21:25 #13
Hehe velkommen til nutiden;) Kender folk der har mere end 2 skærme, jeg selv har dog pt kun 1, men er på vej til og købe en ekstra :) Men her får du os lige svar