Avatar billede LizzieK Nybegynder
25. juli 2011 - 15:02 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

mobilt internet,huawei

Jeg håber meget på hjælp her, især da jeg har hørt meget godt om Eksperten.

Mit problem er, at jeg får en fejlmelding når jeg forsøger at connecte min bærbare til internet. Jeg kobler normalt op ved dobbelt-klik på ikonet på skrivebordet, men det giver fejl nu.
Efter at have fjernet programmet (tilføj eller fjern under Kontrolpanel) og så startet op igen med modemet i, ja så håbede jeg at kunne geninstallere programmet, men nej, den siger: ny hareware fundet, men ikke at den vil blive installeret, og det bliver den så sandelig heller ikke.

Jeg vil gerne bede om godt råd til mit problem.

Jeg kører Windows og XP.

På forhånd tak.
Avatar billede Bauz Nybegynder
25. juli 2011 - 15:05 #1
Er der normalt ikke en cd med til et mobilt bredbånd som indholder en driver? Hvem er din internet udbyder, altså hvem har du stikket fra ?
Avatar billede kovboyjder Nybegynder
25. juli 2011 - 15:13 #2
Hej LizzieK,

Uden at have reel erfaring med mobilt internet, så ved jeg at nogle USB nøgler med mobilt modem har driveren installeret på nøglen. Så den virker også som et drev. Prøv at se om du har drevet tilsluttet under denne computer og så kan installere programmet derfra?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juli 2011 - 16:06 #3
Har du prøvet Windows systemgendannelse til før problemet opstod?
Har du haft kontaktet din udbyder?
Avatar billede LizzieK Nybegynder
25. juli 2011 - 19:10 #4
Hej og foreløbig tak.

Der er ingen cd-rom med til usb-modemet, det er indbygget. Det jeg ikke forstår er hvad der kan være sket, det har virket fint i de par måneder jeg har haft det.
Jeg har også prøvet systemgendannelse til en dato hvor jeg vidste det duede, men det kom desværre heller ikke til at virke.
Jeg har cbb og vil forsøge om de i morgen kan hjælpe.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
25. juli 2011 - 21:09 #5
Prøv også en anden USB port - det kan nogle gange gøre tricket
Avatar billede LizzieK Nybegynder
26. juli 2011 - 00:32 #6
Tak Andyboy, jeg har prøvet alle tre ;-)
Avatar billede Bauz Nybegynder
26. juli 2011 - 14:14 #7
Kan du ha ændret i porten ved en fejltagelse eller nogle af de andre instillingere ?
Avatar billede LizzieK Nybegynder
26. juli 2011 - 17:48 #8
Hej Bauz.

Næe, det tror jeg ikke. Jeg havde været online og var så logget af i bare fem min. Så var der noget andet jeg skulle kigge efter, og PLING, jeg fik fejlmelding. Jeg havde intet rørt i mellemtiden.
Har også prøvet at ringe cbb, men der er 28 min. ventetid. Så jeg ringer i morgen på job, så er der forhåbentlig ikke så lang ventetid.
Avatar billede LizzieK Nybegynder
28. juli 2011 - 12:20 #9
Nå øv, der er ingen her der de der har læst mit spørgsmål, der åbenbart ved hvad jeg kan gøre.
Jeg kontaktede cbb og der fik jeg det råd, at skulle fjerne modem, gå til kontrolpanel - til/fjern program - telefon/modem og under sidstnævnte fjerne de installationer der var. Derefter genstarte med modem isat og så skulle det blive installeret igen. Det lyder helt rigtigt, men der skete så bare intet.

Jeg tænkte, at hvis jeg nu fik fjernet ALT fra den exe.autorun som er indbygget i modemet, så må jeg vel da kunne starte helt forfra. Nogen der ved hvordan man fjerner ALT. Det er åbenbart ikke nok at gøre det i Tilføj/Fjern program.
28. juli 2011 - 12:34 #10
Generelt: Hvis du holder [VenstreSHIFT] TAST nede når en USB/CD/DVD isættes, så køres evt. automatisk [Autorun.inf] IKKE !!!
Avatar billede LizzieK Nybegynder
28. juli 2011 - 17:52 #11
Tak karise_larry, men jeg har ikke holdt noget nede. Den har også virket før, og uden varsel så ikke mere. Men findes der ikke en metode hvor man kan slette alt vedr. en installation? Hvis jeg kan få gjort det, så er der måske et håb om at windows "finder" og installerer det den har fundet.
28. juli 2011 - 17:58 #12
Avatar billede LizzieK Nybegynder
28. juli 2011 - 21:47 #13
Mmmm karise_larry, jeg er ikke helt sikker på jeg er med. Men jo jeg benytter mit mobile bredbånd, altså det jeg har problemer med, på to forskellige bærbare. Derfor ved jeg, at der er autorun, for på den computer hvor der ikke er noget problem med at benytte mig af det, der kan jeg se der er en mappe med installationsfilerne.

Men tak for linket, jeg kan formodentlig få renset ud vha. det.
Tak, jeg skriver tilbage hvordan det er gået.
Avatar billede Bauz Nybegynder
29. juli 2011 - 00:04 #14
Den burde stadigvæk ha en driver

Prøv følgende

Fjern dit modum fra USB port
Højre klik på denne computer vælger enskaber og hardware, vælg så enhedshåndtering og under netkort burde navnet på din usb moden være prøv at højreklik på den og tryk fjern, sæt igen dit modem i og lad den finde og installere den igen og se om det hjælper.

HVer dog sikker på du fjerner det rigtige hvis der er flere og du er i tvivl så hellere skriv hvad de hedder her :)
Avatar billede LizzieK Nybegynder
29. juli 2011 - 10:51 #15
Hej Bauz.

Det har jeg også prøvet for flere dage siden. Jeg finder så mit modem der, altså under enhedshåndtering, med med et gult udråbstegn som indikerer, at noget er galt. Samme melding får jeg også omkring et drev på pc'en, dog ikke c-drevet. Åbenbart noget der er opstået samtidig.
Avatar billede LizzieK Nybegynder
29. juli 2011 - 10:58 #16
- - ups. fortsat til Bauz,

men selv om jeg fjerner modemet via enhedshåndtering, og sørger for at modemet ikke er i når jeg gør det, og så slukker pc'en og starter op igen med modem isat, ja så finder windows modem, men den installer ikke. Dvs. når jeg kigger igen under enhedshåndtering, ja så er der igen et gult udråbstegn ud for modem! Det her er da en gåde.
Avatar billede Bauz Nybegynder
29. juli 2011 - 14:37 #17
Dit stik hedder det Sony Ericsson MD400 eller Huawei E1752?
Avatar billede Bauz Nybegynder
29. juli 2011 - 14:40 #18
Nu skal vi lige til et punkt du har fjernet driveren fra enhedshåndtering og den vil ikke installere igen

Kan du gå ind i denne computer og finde netværket som en usb pen? For så ligger der vel en autorun på der du kan køre?
Avatar billede LizzieK Nybegynder
29. juli 2011 - 17:59 #19
Bauz, det er det sidste du nævner, altså Huawei 1752.

Jeg forstår ikke helt med usb pen.
Avatar billede LizzieK Nybegynder
30. juli 2011 - 12:33 #20
Til du karise_larry:

jeg har installeret programmet revonuninstaller(via usb, da jeg jo ikke kan logge på nettet)og det lod sig fint gøre. Men problemet med at fjerne det er, at (mobilopk. prog.) ikke findes under programmer (længere) så det må være nogle "rester" eller "stumper" som forstyrrer geninstallationen. Jeg har også overført mobilopk.prog. til en usbnøgle og forsøgt få lagt det ind på den måde, men ak nej, det vil min pc heller ikke være med til.
Avatar billede Bauz Nybegynder
30. juli 2011 - 18:13 #21
Okay gå ind i Denne computer, er der et drev der hedder E: eller noget ligende? Hvis den ikke hedder E: så se om der er andre drev der ku være din Modem

Når du åbner drevet skal der være en fil der hedder Autorun.exe som du skal åbne og installere
Avatar billede LizzieK Nybegynder
30. juli 2011 - 20:30 #22
Bauz. Ja det er jo netop problemet, at når jeg plugger modemet i, ja så findes den heller ikke under drev, og det finder jeg også meget mærkeligt.
Avatar billede Bauz Nybegynder
31. juli 2011 - 13:28 #23
Ja så hjælper det ikke så meget det jeg prøver på.

Har du kigget på deres hjemmeside?

http://www.cbb.dk/mobil-bredbaand/hjaelp/fejlmeddelelser/

Så under PC´eren registrerer ikke mit USB-modem
Avatar billede LizzieK Nybegynder
31. juli 2011 - 18:08 #24
Næe Bauz, det har jeg ikke. Underligt da, at han ikke sagde det da jeg ringede. Jeg prøver. Tak skal du have.
Avatar billede Bauz Nybegynder
31. juli 2011 - 19:43 #25
Jeg håber da det snart vil virke :)
Avatar billede LizzieK Nybegynder
31. juli 2011 - 22:34 #26
Hej igen Bauz. Ja det ville jeg egentlig også. Men heller ikke der på cbb's hjemmeside var der noget svar på mit problem. Men det var faktisk hvad ham kundeservicemedarbejderen sagde jeg skulle gøre. Det er dog mærkværdigt, at jeg ikke kan få fixet det problem. Gad vide om jeg er den eneste, der er rendt ind i det?
Avatar billede LizzieK Nybegynder
01. august 2011 - 21:07 #27
Nå men nu synes jeg lige, at I skal høre hvordan jeg fik ordnet det.

Jeg kører jo med samme modem på en anden pc, og jeg kopierede ganske enkelt mappen som indeholder programmet til afvikling og opkobling, ja det kopierede jeg så over på et usb-stik. Så snart jeg fik lagt den over, ja så vups virkede den. Herligt. Men tak for al mulig hjælp. Tusinde tak.
Avatar billede Bauz Nybegynder
01. august 2011 - 21:27 #28
Godt du fik gang i det igen