Avatar billede pallepopmand Nybegynder
24. juli 2011 - 11:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Komprimer filer..

Hejsa !
Nogle der ved om man kan komprimere filer så de kun fylder det halve eller mindre? Evt. med WinRAR eller WinZIP. Det er musik, billeder og videoklip som ligger i mapper.
Tak på fårhånd.
Avatar billede klaudi Ekspert
24. juli 2011 - 11:15 #1
Ok så får du den lige her os!?!?

De 3 filtyper du nævner er som regel komprimeret, så det får du nok ikke meget ud af, men hvis billederne er bmp filer er der meget at spare ved at konvertere dem til f.eks. jpg og hvis musik filer er wav, så lav dem om til mp3!
Avatar billede Blueeyez Mester
24. juli 2011 - 11:42 #2
#0 Du bedes lukke denne tråd, du har oprettet 2 hvor denne er den sidst oprettede, smid et svar og accepter det fra dig selv.. har skrevet i den anden tråd som os er oprettet før denne
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juli 2011 - 12:25 #3
Han har lukket den anden, så det er fint.

Enig med #1.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2011 - 12:46 #4
Den nemmeste måde:
højreklik: "Opret nyt winzip arkiv" - eller hvad der nu står.

Derefter markerer du alle de filer der skal puttes i, trækker og slipper dem over på den nye xxx.zip

Men ak. #1 har ret - billeder, musik og video ER allerede komprimeret.
- så du vinder ikke rigtig noget ved det - udover at få dem samlet i én fil.
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
23. december 2011 - 16:02 #5
Har været offline her MEGET LÆNGE pga. tidsmangel, jeg ville have givet T0M pointene, men han har ikke skrevet svar, så tager dem dsv. selv, da tråden skal lukkes.