Avatar billede oscartrap Nybegynder
22. juli 2011 - 19:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DIN-PHONO

hej, jeg har lige købt en Siemens pladespiller som har et 5 polet DIN stik. min forstærker har kun phono indgang så skal derfor have lavet DIN stikket om til phono. mit problem er at DIN stikket er gået i stykker så tænkte på om jeg kunne lodde de 2X phono stik direkte på DIN ledningen hvis jeg kan det hvad skal så hvorhen hvad er venstre og højre og hvor skal skærmen sidde. tak for hjælpen
22. juli 2011 - 19:29 #1
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=85446&PN=57

img715.imageshack.us/i/din5dm.gif/

Fra ben 3 skal der være gennemgang til venstre kanal og fra ben 5 skal der være gennemgang til højre kanal.

Hvis du nu tager DIN-stikket ud af pladespilleren og holder om plastickappen med den ene hånd, så du kan se ind på benene, og rører ved ben 3 skal det brumme i venstre kanal og når du rører ved ben 5 skal det brumme i højre kanal. Brug evt. en stor nål eller lign. så du kan komme til at røre ved et ben ad gangen. Panasonicanlægget og forforstærkeren skal være tændt og alle øvrige stik monteret. Du skal dog lige sørge for at der ikke er skruet ret meget op for volumen, da det ellers brummer meget kraftigt.

pin 2 er så "stel"
---
Avatar billede teknik Juniormester
22. juli 2011 - 21:40 #2
Ikke svar på spm., men...

Hvis du skulle blive træt af at lodde, så
kan du købe et Din til 4xphono her
http://www.av-connection.dk/?ML=421

færdigloddet og leveret m. posten for 59,-
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. juli 2011 - 21:48 #3
I mange anlæg bruges alle 5 ben i andre bruges kun 3 så skal 1 og 4 lægges til stel det skal de også til RCA stik"Phono"
http://gratisupload.dk/vis/63048/
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. juli 2011 - 21:50 #4
DIN stikket er gået i stykker
Avatar billede oscartrap Nybegynder
15. november 2011 - 09:25 #5
jeg skal bede om et svar
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. november 2011 - 09:34 #6
Og hvem skulle du så have bedt om et svar?? inden du selv tog dine point?? :-(
Avatar billede oscartrap Nybegynder
15. november 2011 - 12:25 #7
sorry er ny på eksperten.dk men ja poko1 dig
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. november 2011 - 13:32 #8
Så bare til en anden gang du skal altid selv skrive i kommentarer
Og hvis du så har fået hjælp som du kan bruge beder du nden der hjalp om at lægge et svar som du så accepterer.jeg er ikke særlig interesseret i point så vi lader det blot blive der :-)
Avatar billede oscartrap Nybegynder
15. november 2011 - 14:33 #9
okay, mange tak for hjælpen omkring eksperten.dk!!