Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. juli 2011 - 05:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Remote Differential Compression

Denne feature kan slås til/fra inde i Windows.

http://www.supersej.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=101%3Awindows-7-slow-network-6-easy-ways-to-make-it-fast&catid=48%3Aguides&Itemid=92&lang=da

Nogle, som f.eks ham her, siger at denne feature komprimere netværksdata = sløvnign af internettet og anbefaler at man slår den fra. Nogle der kan hjælpe med at uddybe?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
22. juli 2011 - 09:24 #1
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
22. juli 2011 - 09:26 #2
Ved godt at denne artikel er om vista, men der RDC er det samme der som på W7.
http://www.searchgrid.org/index.php?lang=da&cat=44e&month=2011-04&id=46329
"Remote Differential Compression simpelthen måle ændringer i filer på et netværk til at overføre dem til en minimum båndbredde snarere end at overføre en hel fil, der er blevet flyttet tidligere, vil ikke til megen nytte."
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
22. juli 2011 - 09:28 #3
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
22. juli 2011 - 09:35 #4
Har selv prøvet at ændre dette på vores W7 maskiner og på et par servere, da vi så artikler herom (man vil jo gerne have servere der performer så godt som muligt).
Vi kunne ikke se nogen som helst nævneværdig forskel i performance, da RDC blev deaktiveret. Så set ud fra det, så kan du godt deaktivere det.
Husk bare at tjenester og andre funktioner der benytter sig af RDC ikke vil fungere optimalt.

Prøv om det har en forskel for din maskine og dit netværk, for det kan være.
MS siger selv at det kan have en effekt når man blander XP og W7 sammen i et netværk og kopiere mellem dem. Dette skyldes at XP ikke har RDC og derfor kun kan behandle pakkerne med en "lavere" hastighed.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. juli 2011 - 11:37 #5
Jeg har slået det fra og jeg kan ikke mærke nogen forskel.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
22. juli 2011 - 12:17 #6
Så er det vel afgjort :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. juli 2011 - 15:23 #7
Inde i "Turn windows features on/off" har jeg slået alt fra undtagen Windows Gadgets, Windows MediaPlayer og Windows Search. Og dette vil ikke skabe problemer? Jeg vil nemlig helst ik have alt muligt slået til som jeg alligevel ikke bruger og som kun sløver pc'en.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
25. juli 2011 - 09:44 #8
Hvis du ikke bruger de andre features, så kan du selvfølgeligt fint slå dem fra. Det kan jeg ikke se det store problem i.

Og tak for point :)