Avatar billede andershansen90 Nybegynder
21. juli 2011 - 19:41 Der er 7 kommentarer

Computeen bliver langsom

Hej

Jeg har et problem med at min computer ofte bliver langsom efter nogle timers brug. Jeg kan sagtens starte den op og spille fx Dragon Age 2 i nogle timer, og så når jeg går ud og har surfet lidt på nettet så bliver den pludselig utrolig langsom.(Det kan også ske også selvom jeg blot har surfet nogle timer). Så det tager lang tid bare at komme ind på google eller opdaterer en simpel side, eller gå ind i kontrol panel. Den er jævnligt blevet diskdefragmenteret og bruger tit CCleaner.

Nogle der ved hvad der kan være i vejen?
21. juli 2011 - 19:45 #1
Endnu engang:
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede andershansen90 Nybegynder
21. juli 2011 - 19:58 #2
Det er windows vista og det ser ud til at hjælpe hver gang man genstarter. Hvorefter den så begynder at gå langsomt igen efter noget tid.
21. juli 2011 - 20:27 #3
Vista *SUK*

---

Hent og instalér nyeste CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede andershansen90 Nybegynder
22. juli 2011 - 00:09 #4
Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.1.1800
www.malwarebytes.org

Database version: 7224

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 9.0.8112.16421

mbam-log-2011-07-21 (23-58-26).txt

Scan type: Full scan (C:\|D:\|)
Objects scanned: 527899
Time elapsed: 3 hour(s), 21 minute(s), 58 second(s)

Memory Processes Infected: 0
Memory Modules Infected: 0
Registry Keys Infected: 0
Registry Values Infected: 0
Registry Data Items Infected: 0
Folders Infected: 0
Files Infected: 0

Memory Processes Infected:
(No malicious items detected)

Memory Modules Infected:
(No malicious items detected)

Registry Keys Infected:
(No malicious items detected)

Registry Values Infected:
(No malicious items detected)

Registry Data Items Infected:
(No malicious items detected)

Folders Infected:
(No malicious items detected)

Files Infected:
(No malicious items detected)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 00:07:24, on 22-07-2011
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16421)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe
C:\Program Files\IDT\WDM\sttray.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Program Files\Hotspot Shield\bin\openvpntray.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10r_ActiveX.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Users\Peter Vester\Downloads\Ny mappe\HiJackThis.exe

O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Skype add-on for Internet Explorer - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype add-on for Internet Explorer - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {4F2A3649-7A9F-4950-9C31-409FAC6FC7C8} (IssueUtilCtrl Class) - https://danid.dk/csp/authenticode/csp.exe
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{96802CB3-49C3-456F-B102-561EFEFD22C2}: NameServer = 10.47.8.1
O18 - Protocol: skype-ie-addon-data - {91774881-D725-4E58-B298-07617B9B86A8} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_827e372d\aestsrv.exe
O23 - Service: Avira AntiVir Scheduler (AntiVirSchedulerService) - Avira GmbH - C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\sched.exe
O23 - Service: Avira AntiVir Guard (AntiVirService) - Avira GmbH - C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avguard.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Com4QLBEx - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\Com4QLBEx.exe
O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: HP Service (hpsrv) - Hewlett-Packard Corporation - C:\Windows\system32\Hpservice.exe
O23 - Service: Hotspot Shield Service (hshld) - Unknown owner - C:\Program Files\Hotspot Shield\bin\openvpnas.exe
O23 - Service: Hotspot Shield Routing Service (HssSrv) - AnchorFree Inc. - C:\Program Files\Hotspot Shield\HssWPR\hsssrv.exe
O23 - Service: Hotspot Shield Tray Service (HssTrayService) - Unknown owner - C:\Program Files\Hotspot Shield\bin\HssTrayService.EXE
O23 - Service: Hotspot Shield Monitoring Service (HssWd) - Unknown owner - C:\Program Files\Hotspot Shield\bin\hsswd.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Recovery Service for Windows - Unknown owner - C:\Program Files\SMINST\BLService.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_827e372d\STacSV.exe
O23 - Service: TV Background Capture Service (TVBCS) (TVCapSvc) - Unknown owner - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\Kernel\TV\TVCapSvc.exe
O23 - Service: TV Task Scheduler (TVTS) (TVSched) - Unknown owner - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\Kernel\TV\TVSched.exe

--
End of file - 5954 bytes
22. juli 2011 - 11:14 #5
Hmmm... ikke noget at gi' af der...

"Gnaver" / arbejder den meget på HD / Harddisken når den er 'langsom' ?

---

*Vista* i en nøddeskal!
Avatar billede andershansen90 Nybegynder
22. juli 2011 - 15:18 #6
Ved ikke hvordan man tjekker det.
22. juli 2011 - 15:58 #7
"Blinker" Harddisken lampen 'vildt og inderligt' når den er langsom ?

Bærbar / Stationær ?

Fabrikat, model, type ?

Brug dine øjne på kassen...