Avatar billede emilovicho Nybegynder
20. juli 2011 - 16:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvordan finder mand ip adressen på en zyzel router?

er ved at oprette en minecraft server og har problemer med at finde min ip adresse har prøvet at finde den i cmd men det virker ikke da det er den forkerte ip... jeg skal nemlig ind og åbne en port på routeren... kan nogen hjælpe?
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. juli 2011 - 16:10 #1
ipconfig

Standard gateway, er det du skal kigge efter.
Avatar billede ccodense Nybegynder
20. juli 2011 - 16:30 #2
ja det er rigtigt.

men hvis din router kommer fra din udbyder kan det godt være du skal bruge en bestemt port også for at få adgang til den.

det kan du tit læse på deres support side ellers ring til deres support.
Avatar billede kimtheman Novice
20. juli 2011 - 18:20 #3
Hvad viser den da inde i cmd?

I kør, skriv cmd, og skriv så ipconfig /all og se øverst oppe efter Standard gateway.
Hvad står der der?

Er det en router fra din udbyder og hvilken udbyder har du da?
Avatar billede emilovicho Nybegynder
20. juli 2011 - 19:18 #4
den skriver en adresse som jeg så prøver at skrive i min internetbrowser ( google chrome) og så siger den bare at den ikke eksistere
Avatar billede cyberspace Nybegynder
20. juli 2011 - 21:33 #5
en del routere har ipadressen 192.168.1.1 eller 0 eller 2 som sidste tal

og så skal du normalt logge på med brugernavn og password
Avatar billede cyberspace Nybegynder
20. juli 2011 - 21:36 #6
Avatar billede emilovicho Nybegynder
20. juli 2011 - 21:50 #7
ja ja ja nu skal jeg bare lige finde ud af hvorfor jeg ikke kan aceptere dit svar som løsningen på problemet.... tak...tak tak tak tak mange tak
Avatar billede kimtheman Novice
20. juli 2011 - 22:09 #8
Du kan ikke acceptere et svar da ingen har lagt et svar.

Du beder den / dem du vil afgive point til, om at ligge et evar for derefter at afgive point.
Avatar billede emilovicho Nybegynder
20. juli 2011 - 22:24 #9
cyberspace lig lige et svar plz:)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
21. juli 2011 - 09:50 #10
fint hermed svar - Rart du  fik løst dit problem:)
Avatar billede emilovicho Nybegynder
21. juli 2011 - 12:39 #11
tak for hjælpen:)